onsdag 30 mars 2011

Min "Pop Galaxy" CD... borta =O och återfunnen ;)

Det var inte alls så allvarligt... jag hann inte ens märka att den var borta, och dessutom så var den inte så långt borta... så det var liksom lugnt, nu står den åter i tryggt förvar i min MC samling =D anledningen till dess äventyr förklaras längre ner i inlägget... under den fina bilden på världens finaste (oätbara) tårta!! ;) haha 

Happy Birthday to me, Happy Birthday to me... haha! Ja, idag firade jag min 20års dag!

Dagen började med ett besök på sjukhuset... ännu en träff med handkirurgen, som inte gav mig något bättre besked om dum-armbågen, kändes som om han var helt inställd på att det enda som är problemet är att det är läknings-process och pga ärret... jag förstår då bara inte, hur jag kan ha EXAKT samma problem (eller besvär) som INNAN operationen... och han fick mig inte på så bra humör direkt, utan istället drog fram alla dessa djupa känslor som jag inte längre har någon att prata med om! aja, whatever... vi får väll se vad som händer...!!

Back to the goodies! ;) Efter läkarbesöket tog jag och mamma en tur på stan, en förmiddag för oss själva... shoppade loss som... ja, gjorde av med some cash, pretty hard cash (för å va mig alltså...) men då fick jag ju saker jag behövde... och kläder jag ville ha...!


När vi kom hem så kom moster, morbror + hans sambo och kusinerna för att fira mig... det blev fika och massa bus med kusinbarnet, charmtrollet Lilly som fyllde 1år här om dagen (Grattis i efterskott)!

Tack för presenterna... okej, jag fick mestadels pengar... men då kan jag ju köpa mitt objektiv som jag vill ha =D

Mamma hade beställt en tårta till mig dagen till ära... inte vilken tårta som helst heller. Det är så här att mina systrar fått tårtor med nåt motiv på när dom fyllt 20... ena syrran fick en APK limpa (för att hon precis börjat jobba, där hon gjorde såna påsar), den andra syrran fick en tårta med en bullterrier på, för att det är hennes favorit hundras.... Så... när mamma sa att hon hade beställt en tårta "för att hon inte orkade göra någon egen" så sa jag skämtsamt (och var verkligen inte seriös för fem öre) "har du betsällt en sån där tårta med Magnus Carlsson på åt mig?", haha... det var ju jätte kul och jag trodde ju att det var en vanlig tårta för att hon inte ORKADE baka själv... sen så fick jag se den...

                                                                       Fin, va??

och jag ville absolut inte äta upp den... hur tusan skulle jag kunna skära i Magnus Carlsson?! Och käka upp honom?? =O haha... Nej, den fick bara stå och vara fin... inga gäster fick äta upp min tårta inte, det fick bli en annan till dom ;) haha!

*Mamma hade smugit in och tjuvat omslaget till min "Pop Galaxy" skiva för att ha som bild (för det var tvungen att va någon ljus bild tydligen) och så kunde dom bara göra exakt som på bilden... så det fick bli hela skivomslaget, med albumnamnet och allt med! but who cares...!!!*

Kram //M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar