onsdag 2 mars 2011

Uppdatering!!

Nu är jag hemma i lagom tid och meed datorn igång... Dags för uppdatering!

Så, let´s start med 3-rätters middagen i lördags! Båda bröderna drog iväg till en kompis för att lana hela natten så det blev två mindre... men vi blev ändå många. Mamma, pappa, syrran -Ellie- och hennes två kompisar Johanna och Maggie! Trevligt!! =D

Så, först å främst hade jag dukat (missade bilddokumentation på det) med nya menyer!


                                                         Så vad innehöll Menyn, då?

Jo, till Förrätt fick dom "Skagentoast"... Hemmagjord skagen (går att byta ut till Tonfisk om man så vill... vilket jag gjorde till mig själv, då jag avskyra skaldjur). Den blev suverän! Alla tyckte att den var jätte god... fast, det blev svårt för dom som inte tycker om skaldjur (och fisk)... Men dom andra gav ett höjdar betyg för förrätten!

                                                                     Skagentoast

Till Varmrätt blev det Kassler med pepparrotssmör, potatisgratäng och grönsallad. Måste sägas är att allt, potatisgratäng som pepparrotssmör är hemmagjort! =P Här är det inget fusk inte ;) Riktigt lyckat måste jag själv säga. Men, portionerna var lite väl stora så alla blev proppmätta! Fanns inget annat att klaga på här! :p

                                 Kassler med pepparrotssmör, potatisgratäng och grönsallad.

Efterrätten blev "Tropiska Frukter med topping"!! Den gick hem hos i princip alla... utom den kräsna kocken (det borde bli mitt "kock-namn... ja, för, Jamie Oliver är "Nakna kocken", Gordon Ramsey är "Elake kocken"... så då får ju jag bli "Kräsna kocken"... eller?!) :p Men, alla var så fullständigt proppmätta så det var ingen som orkade äta upp!! ;) haha.... Döremot så var upplägningen inte alls lika fin... inte på långa vägar!!


                                                        Tropiska Frukter med topping

Sen var den middagen slut!! Då blev det karaoke för hela slanten innan vi drog iväg till krogen -där det var 80tals tema- för lite party å "maskerad". Men dit fick kameran inte följa med :S Riktigt kul!

Så, det var lördagens uppdatering, då fortsätter vi väl med... måndag (för söndag hände inget speciellt)...

Mådag var dagis... Älskar barn och deras alltid så klockrena kommentarer, dom är så söta... Jag gick runt och sjöng (för hade fått den på hjärnan under dagen) Kalle Moreaus "Underbart" när barnen satt i soffan och väntade... "Är det säkert att du älskar mig..." då kollar ett av barnen på mig och säger helt utan förvarning "Ja"
Sååååå mysiga!!!

När jag sen fått sluta på eftermiddagen så åkte jag té Hbg och skjutsa syrran för att handla lite, sen väntade jag hemma hos henne, på att mammas möten skulle sluta så jag kunde hämta henne, och då gjorde hon värsta middagen och bjöd mig! Värsta lyx-resturangs uppläggningen!

                              Oxfilé, Pommes Frites, Rödvinssås å Gröna bönor! Stog på menyn!



Det var i princip dagen i kort... nu över till... Tisdag!
Igår, efter dagis så åkte vi till åmmeberg... jag myste med min lilla tjej (som har blivit så stor nu!) =D , min stora tjej gick och la sig så henne hann jag inte mysa så mycket med!! =(

All uppdatering som jag hade...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar