fredag 4 mars 2011

Myran is here!

Yepp, i eftermiddags kom Myran hit... det är ju hel-Myran-helg den här veckan. Men, det blev en tidig natt för henne idag så hann ju inte umgås med'na speciellt mycket innan sängen kallade... men, det kommer vi få ta igen imorgon då vi är ensamma hela dagen - eller, jag, Myran, lillebror Emil (och Robert, men han sköter sig ju själv) och så kommer kusinen Tilda... för våra päron och hennes päron (min morbror å hans sambo) åker till capitalet, Stockholm, för att gå på båtmässa... hoppas dom tar med en ny, stor, snygg, praktisk båt till oss hem ;) haha, nerå... - så vi ska käka tacos och mysa hela dagen är det tänkt!! =D Nån promenad i kylan kommer det väll bli... jaja, det här får jag väll berätta om imorgon!!!

Dagens händelser! Ja, det var inte så mycket mer... haha. Var dagis på dagen, jag började kl 7 och jobbade till kl 16, men usch vad det var lugnt idag...! skönt, men jäkligt segt!

Just ja, kom precis på vad jag kommit att fundera på sen lunchen igår... undrar om barn sitter och inspekterar folk när dom äter... eller vad det är, jag har nämligen fått två knasiga kommentarer om mitt utseende, under lunchen, från två olika barn. Igår var det en 5-årig (snart 6-årig) kille som satt och glodde på mig ett bra tag innan han sa "du har kill ögonbryn"... ÖHH! VA!? Okej, inte för att jag för fem öre bryr mig, men alltså seriöst, vart fan kom det ifrån?, han är 5år!
idag kom kommentaren från en 4-årig (snart 5-årig) flicka... som även hon satt och stirrade på mig en stund, innan hon plötsligt utbrast "vilken lång haka du har"... haka?, Lång?, Öhh... vad är det här för barn egentligen?? Ofta man tänker på hur någons haka ser ut...!! Jag säger då det, barn är bara för roliga!! Underbara filurer som alltid lyckas få en att skratta hur arg eller irriterad man än är, Det jag älskar mest med barn är det att dom alltid säger det dom tänker på! Dom säger det utan att linda in det i finare andra konstiga ord och meningar!... och det är så sant som dom säger, minsann, UTAV BARN FÅR MAN HÖRA SANNINGEN!!! =P


Nu ska jag släcka ner och krypa ner under täcket, så att jag hinner sova en stund ifall Myris skulle vakna inatt!!
Kram å Go'natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar