lördag 26 mars 2011

familjeliv.... dag 2

Klockan 6 imorse kom det en liten pojke och kollade på mig, och sa "Marie, klockan är åtta nu, du måste gå upp"... då sa jag att nej det är den inte allste, men gick upp iaf. Vi gick in och myste på hans rum med en film... "Sonic"... sen började han spela Wii då lill tjejen fortfarande sov... så då somnade Marie om (låg bara å halvsov...) i hans säng! haha! När sen även S vaknat så klädde vi på oss och gick ner och käkade frukost, där jag fick höra att lördagsgodiset minsann brukar serveras klockan sju på morgonen... ja, men det gick inte Marie med på! nejnej, nån måtta får det vara. Det blev frukost, sen lite morgon mys framför TVn, alla tre. Fram mot förmiddagen blev det frukt, sen lite godis! Efter lite lek med barbies och jag vet inte allt... så gjorde vi oss i ordning och åkte hem till mitt hus... Där lagade vi mat och käkade, sen var vi ute och lekte i snön... innan vi gick in och fortsatte leka! Sen blev det lite mer godis!

När mina päron kom hem ifrån loppis där dom stått hele dagen, så grillade vi. Busade. och åt. Myran kom också, för hon ska sova hos oss inatt... lilla S var inte så förtjust i hennes höga ljudresurser och det faktum att hon kastade allt vid matbordet... det flög plasttallrik, sked, pommfrites och jag vet inte allt....! Men det gick bra ändå! Efter maten fick det bli lite fika... det var ju faktiskt för att fira mig som vi åkte hem, så trotts att dom som skulle fira mig var sjuk och fick stanna hemma så bestämmde vi oss för att ta lite glass och kakor ändå....  Det fanns inget TV-spel som var tillgänglit där hemma så jag fick höra ett och annat om att "jag vill åka hem" när jag tvingade ut dom små... men, ute, det SKA man vara en liten stund varje dag...!! Men när vi väl skulle åka hem sen, då fick jag nästintill springa och jaga dom bägge två och klä på dom, för då var det minsann ingen som ville hem...!! Väll påklädda och insatta i bilen blev det en snabb sväng till syrran som ville handla lite mat... men påväg dit råkade jag ju lova (innan jag kom på att han inet skulle följa med ner) att dom skulle få klappa den lilla hunden... ja, så då fick vi följa med upp och hälsa på både hunden och katten, Teo och Telma blev nog glada för besöket då dom fick en massa godis! Sen blev det samma visa igen... med påklädningen! När vi sen kom hem var det bara att bära in barnen... eller ja, lilla S för hon var så trött så klockorna kunde stannat... Göra ordning dom och stoppa om dom!

Det blev en god natt saga för lilla S, "Askungen", och under tiden hade O hunnit starta filmen, "Superhjältarna" så när det var färdig läst inne hos den trötta flickan och hon var god natt-kramad och omstoppad så gick jag in till O, han fick väll kolla på filmen en stund... för han fick välja, en liten stund på filmen eller bok... så vi satt tillsammans och kolla på film i typ 20minuter, sen stängde vi av och.... ja, nu sitter jag här och dom två sover där!! =D

Imorgon kommer föräldrarna hem, får se när... eventuellt kanske vi åker till Hallsberg och badar med syrran och hennes kompis son, men det får vi se imorgon hur det blir med det! =D

Kram och God Natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar