söndag 3 april 2011

30 års fest igår!

Igår var det 30 års fest!!

 Myrans mamma fyllde 30 - GRATTIS! - i fredags. Då var vi där på en fika, vi tog även med oss Myran när vi åkte hem! Förutom det så var jag barnvakt till kusinens lilla Leo, 3 månader, Mys. Men innan vi åkte till Smulan och dom så fick jag en present (i efterskott) som jag velat ha hur länge som helst... När jag slutat på dagis så åkte jag och hämtade min syster, sen åkte vi in till Marieberg och hon köpte ett nytt objektiv till mig, till min kamera. Et sånt som jag velat ha jätte länge! =D TACK!!! =D

Okej, så, igår vankades det 30 års fest! Jag åkte till syrran tidigare och vi gjorde oss i ordning och fixade hennes present... det funkade inte med skivan så vi åkte till mamma och pappa med Teo tidigare så vi hann bränna ut DVDn på en annan dator innan vi drog iväg till festen! Det blev tipspromenad med frågor om huvudpersonen och god mat innan Ellie drog igång sin present, en DVD-film, med grattis hälsningar från oss i familjen, några av Smulans släktingar samt lite bilder. Det var även sketcher som jag och Ellie hade gjort - en där vi gestaltade Smulan och Åke på bugg! ;) haha och en där vi bara tog allt som SKRIKER SMULAN och satte ihop i ett video klipp... dvs. Rosa (allt var rosa...), Heiniken, Jordgubbar, Foppatofflor... och framförallt, ordet "STEN" i varje mening!!! haha!! Det var STEN KUL!! -. Sen hade vi även gjort en musikvideo... eller Ellie var're ju, jag filmade bara! Musikvideon var till Smulans "Sten bästaste låt" å den heter; "Hungry Heart"!
Videon var inspelade ute i skogen, i snön i 16 minus grader - där Rosa (artistnamnet) var iklädd endast rosa klänning, rosa peruk, trasiga nylon tights och gummistövlar... där kan vi snacka om kallt!!! Det allra roligaste är att hon sjunger själv, syrran! Sviiiin bra!! =D Hoppas att Födelsedags barnet uppskattade det... vilket det verkade som hon gjorde ;) haha!!!

Efter att vi hade kört filmvisningen så blev det musik... dans och sedan blev det karaoke... singstar ett tag... men vi återgick ganska snart till sterio musik...!!! Det var en lyckad kväll! Tack för allt!! =D

Kram

1 kommentar:

  1. ÅÅhhh TACK MARIE och ELLIE!! Det va så jäkla bra =D tittar om och om igen på skivan. Ni är så jäkla underbara att det finns inte. Fatta hur mycket TID ni har lagt ner på MEJ =O

    Jag älskar dej, så kul när nån lyckas spela "smulan" i olika situation så jag får se hur JAG är/låter haha vilken stjärna jag är!

    Och... jag måste ju bara få fråga om jag kan få låten där hon sjunger? Det va STENBRA!

    Kram

    SvaraRadera