fredag 25 mars 2011

Familjeliv på hög nivå ;)

Febern borta... eller ja, det var den ju igår med, men då var jag fortfarande seg och trött så var hemma då med. Idag är det bara (nästan) hostan som envisas med att aldrig ge upp och lämna mig i fred... men det är jag ju inte ensam om, så idag åkte jag till dagis!

När jag slutade så tog jag med mig två av mina favoritbarn (haha, alla "mina" barn är ju mina favoriter... när jag har dom! så det är kanske inte så lätt att lista ut vilkla det gäller från gång till gång!) Iaf, vi hade fått en bil, så det var bara att packa in grejer och S & O i bilen och åka ut till deras hus... Det är nämligen så att vi ska vara ensamma hela helgen, deras päron åkte iväg på en barnfri helg idag och kommer hem på söndag... until then the cats are dancing on the table... eller hur är det man säger?? ;) haha! Nej, inte alls så, det har varit relativt lugnt!

Vi var ute på en cykel tur direkt när vi kom hem (ja, alltså, ungarna cyklade, Marie sprang efter dom.. det var väl också en syn...!!). Sen så busade jag med S medans O hittade en dator som han sa att han FICK spela på... aja, sladden satt inte i och det var jätte lite batteri i så whatever, tänkte jag och lät honom sitta där... då kunde jag ju ägna den tiden åt lillasyster. Sen iaf så gick vi ut igen, den här gången lekte vi på gården... var ju så fint väder. Vi lekte i trä-båten, gungorna, med svärd, i lekstugan... allt! När vi sen gick in igen så kom min mamma och lämnade lite vofflor till oss, det är ju trotts allt voffeldagen idag! Så jag och S käkade det till middag medans O inte ville ha det och istället fick lite pizza! Så, alla nöjda och glada! Då var det dags för lite fredagsmys då, ostbågar och TV =D

När klockan började närma sig och jag funderade på sängdags så startade helt plötsligt (undrar hur ;) =O) två filmer upp... en film i TV-rummet och en i Os rum... aja, tänkte jag (igen) det är ju trotts allt fredag och jag är den som ska deala med dom imorgon... så dom fick väll kolla klart på filmerna då, tyckte jag. Då skulle klockan vara straxt efter 20.00... sen fick vi ett telefon samtal av några för tillfället barnlösa föräldrar som ville säga god natt! Efter det så insåg jag att filmen nog inte skulle ta slut som beräknat... eller att någon av dom skulle somna, så vi pausade och gjorde ordning oss... sen låg vi alla tre inne i Os säng och kollade på "superhjältarna"... när filmen slutade så hade jag nästan somnat (haha, otippat) S sov och O verkade inte ens trött... men, jag sa att det var dags att sova nu, så då la han sig och två sekunder senare sov han... såg det ut som! Han verkar iaf sova nu!

Jag hade tänkt att kolla på Let´s Dance finalen nu när dom små somnat... men, jag får inte igång några kanaler (förutom kunskapskanalen) på TVn... så tänkte bara göra ett inlägg här, berätta om dagen, medans jag har tid och ork! och sen gå till sängs... för, nytt hus... jag har ju varit här förr, men det är första gången jag ska sova här idag. Och med allt det här med att jag tänker och känner för mycket, och att jag inte är funtad som alla andra så står sängen åt helt fel håll för att det ska innebära sömn för min del... alltså får vi se om jag kanske tvingas ta mig ut till soffan... den står iaf rätt. Men jag ska prova sängen först, see if it works!!

Ja, det behövs väll inte ens sägas förresten, att jag hade kameran med mig idag?? =D haha... ja, och vad ska jag säga? sen vi kom hem vid tre - halv fyra någonting... så har jag hunnit ta, (obs.) BARA drygt 100 -115 bilder!!! =D :P

Kram & God Natt allihopa!!
//M =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar