måndag 14 mars 2011

PECS-kurs ...

... eller det var PECS-informations möte idag! Första träffen!

PECS - Picture Exchange Communication System!

Vi åkte in till HAB vid 9 imorse och satt på informations möte om den här kursen, PECS, som ska hjälpa oss att lära oss kommunicera med våran söt Myra på ett lättare sätt, med bilder... eller så att hon ska kunna berätta för oss, på ett lättare sätt vad det är hon vill, eftersom hon inte kan prata. Blir nog bra. Vid 11 slutade det där och då blev det raka vägen till dagis för mig, mitt i maten! och jag möttes precis innanför avdelnings-dörren utav fem ungar som skrek rakt ut "Marie vi har dukat en plats till dig här" och hoppade på stolarna och pekade... när jag fortsatte in till nästa rum där dom andra två borden står (där det var fullt med barn också) så kom nästa kommentar... lite oväntat nog... av ett barn "Vilken fin frisyr du har"!! haha... tack, men det var kanske inte det första man hade väntat sig höra utav en 4åring när man själv tycker att man ser ut som en snobbig italensk maffia typ med bakåtslickat hår... haha... ja för det var ju faktiskt ungefär så det såg ut, jag var trött på att ha håret i ögonen så jag tog gelé och drog bak allt..., men uppenbarligen tyckte hon att det var fint, för när vi efter maten satte oss i soffan för att kolla på film så kollade honom på mig och sa (samma barn) "Marie, jag tycker du har fin frisyr idag"...!!! =D

Nu är jag hemma, eller har varit ett tag...!! Sitter och skriver och kollar lite, snart blir det TV här...!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar