lördag 12 mars 2011

måste ha tappat en tio kilo, minst, idag...

känns nästan så iaf (ja, eller igår alltså, vi höll igång ända tills det blev ny dag ser jag nu...) Först drygt en och en halv timmes promenad/springtur, sen is-skottning i 45 minuter... Så blev det faktiskt grillat när mamma, Ellie och Teo kom hem - första grillningen i år - och så tog vi en 30 minuters promenad efter maten. Sen när vi skjutsat hem Ellie och Teo så kollade vi på Melodifestivalen...

Ja, melodifestivalen ja... Jag måste faktiskt säga att jag tyckte att ALLA bidragen var BRA... Förtsa gången någonsin som Svenska folket skickat BARA BRA Bidrag till finalen... herrejisses!! Däremot tyckte jag inte att alla var värda en plats som vinnare, eller värda och värda, såklart... men....
*Tackvare att det är SVENSKA utagningen så höll jag verkligen tummarna för att Swingfly INTE skulle vinna - även fast hans låt var suverän!. o
*Texten var jätte super uhelt magiskt underbart FIN, men jag tyckte att låten var alldeles alldeles fööör seg, speciellt för schlager, vilket var anledningen till att jag inte tyckte att Sara Varga skulle vinna.
 Resten av låtarna fick slåss bäst tusan dom ville om vinnar platsen, it didn´t matter to me!!
*Rockballaden som sjöngs utav den snyggt tattuerade karln, Nicke Borg, var riktigt bra i min smak.
*Killarna som tog allas hjärtan i dansbandskampen hade en riktigt skön svänglåt, The Playtones var alltså värda en vinnarroll.
*Likaså Klubbmästaren oc årets andra platsare, Danny Saucedo. Trotts att han hade en riktigt tjatig låt med samma rad om och om och om igen så var hans låt en riktig dans låt med skönt sväng i...!
*E det fel på mig?, ja, det vet jag inte. Men Linda Bengtzing var, om man går efter så som det gick till förr, på den gamla goda tiden, den ENDA som verkligen var (ÄR) en VINNARE med SVENSKA SCHLAGER låt!
*7 days and 7 nights... Det räckte med tre minuter innan jag var fast och Brolle hade en vinnar plats i mina ögon.
*Galet, Roligt, Härligt... spritt språngande... Oh My God! ja, Daniel Karlsson aka. The Moniker, var helt klart en stor tippad favorit, iaf i min skallle! Klockren låt som inte kan få en på nåt annat humör än det glada.
*Trotts tidigare floppar - såklart, genom mina ögon - så var Sanna Nielsen en stor favorit i år, med sin festliga schlager låt I´m In Love.
*Sist men absolut inte minst... eller jo, åldermässigt sätt. Den populära skåne-pojken med glas splitter över hela golvet och lite till... Eric Saade! Har hört mycket om hans framdträdande... allt från att han hade bomb-väst på sig under jackan, uppmuntrande av vandalisering av busskurer pga av glas krossningen och dåligt inflytande med texten "My body wants you girl, I´ll get you when I´m popular"... Jag tycker ändå att folk är larviga som tar det åt det hållet... hans melodi var great, rösten toppen, låten bra, dansen satt som en smäck... Han var helt enkelt en värdig vinnare! Grattis Eric!

Okej, back to the beginning... När melodifestivalen var slut och vi hade dansat runt till genomgångarna och Erics andra körning av "Puopular" så gick vi ner och sjöng Singstar i flera timmar... ända till nu på natten...! Jag var verkligen på mitt hej-hopp-här-är-jag-and-I´m-Crazy-humör idag så det vart en hel del fläng och stoj, skrik och dans som heter duga... jag säger bara det, tur att man inte har publik där hemma... haha!!

                                              "She´ll make you take your clothes of..."

                                    
                                                       "And go dancing in the rain..." 
                                                          lr varé här té den 2a låten,
                                                  "Regnet som föll, det fick dölja min sorg"

                                                   Kameran fick köra på "självtagning"

Sen så stängde vi av singstar och jag startade CDn istället...

                                        "Oh My god, Oh My god, it´s a wonderful surprise..."


Ja, Det avrd agen i kort... eller? Nu är klockan snart halv tre, jag tycker att jag har fått mig min dagliga motion... min arm är helt ur balans, so is my breathing. Får se hur pass jag kommer sova inatt med tanke på att jag är uppe i varv som skjutsingen just nu... menmen...

Kram å God Natt!

1 kommentar: