lördag 5 mars 2011

Myran-Marie dag idag!

Imorse åkte päronen till Stockholm! Först åkte dom till Hallsberg för att hämta resesällskapet (min morbror och hans sambo), då tog dom med sig lillebror som skulle umgås med kusinen hos dom på förmiddagen. Då väckte jag min myra och efter att vi myst framför TV:n till frukosten så klädde vi på oss stoppade ner henne i vagnen för en mysig morgon promenad i solen...

                                            Vi glömde ta kort när vi var ute i solen, 
                                 så det fick bli en inte-solig-precis-nyligen-indoor bild istället!

Sen så satte vi igång en film och satte oss i soffan och myste lite mer... efter ett tag så började Amanda dra i sina glasögon och då när jag sa till henne att sluta så sa hon bara "nej" och fortsatte dra i dom,
resten av konversationen löd så här;
Jag: men vad är det?, är du trött?
Myran: ja, hova (hennes ord för Sova)
Jag: är du trött, men ska vi ta av glasögonen så du får sova då?
Myran: hova
Jag: jaja. (och tog av henne glasögonen, varvid hon lägger sig ner hos mig i soffan, med huvudet mot ryggstödet)

5 Minuter senare.... Myran SOVER!! haha!!! Så kul att hon har börjat förstå mer, man kan ju ha värsta konversationerna med henne nuförtiden....!!! =D

När hon sovit färdigt så kom Emil och Tilda hem... då fick dom ta över och busa med Myran medans jag lagade mat, det blev TACOS! (såklart)!
Efter att vi ätit och plockat undan så klädde vi på oss och gick ner till pulkabacken och åkte lite pulka! Kul! :D

                            Hjälm å regnbrallor (EMILS regnbrallor) för å vara på säkra sidan!

                                                                           Myran

                                    Soligt var det när vi stog och poserade framför kameran!

Love!!!
    
                                       Alldeles fööör soligt... för att kunna kolla in i kameran!


Nu spelar Emil och Tilda kinect, Myran sitter hos dom och tittar på och skrattar, hör jag. Så då passar jag på att kolla runt lite här... pratade nyligen med päronen och dom är fortfarande kvar i Sthlm, eller va då! Så får se när jag kommer iväg sen... Ska ju bowla med syrran och några till, lite karaoke innan (om vi hinner)... men måste ju vänta tills dom andra kommer hem så dom kan ta över Myr-ansvaret! =D

Nu ska jag gå in och kolla till dom här!!
Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar