torsdag 10 mars 2011

stickor i skorna...

Det var "Buffé" på dagis idag.... Buffé har dom varje torsdag och det innebär att barnen (från alla avdelningar) får välja mellan fyra olika "stationer" - Bollsport, Massage, Ute och Röris - När dom valt och räknat ihop så får dom vara på sina "stationer" fram tills lunch ungefär... Idag fick jag följa med Ute-guppen. Vi gick en promenad - två fröknar, jag och sex mysiga ungar - Vi gick en promenad, stog och kollade på byggarbetarna en stund när dom byggde bro... sen stannade vi till och fikade frukt i sågspånen... nej, jag vet inte riktigt vad det var, nå trä flisor av nå slag... sen sprang vi och lekte i det där, för det var stora högar, eller en stor hög på typ 2m hög och 20m lång... som vi klättrade upp och sprang på, och hoppade i, det var träning på hög nivå och jätte kul, men när vi kom tillbaka till dagis så fick jag skaka, slå och rensa både skor, strumpor, jacka och termobrallor från spån och stickor!! ((Jag HAR bilder från högen vi klättrade i, men glömde mobil sladden uppe och orkar inte hämta den nu så får försöka fixa't till imorgon!!))

Annars har det varit lugnt idag... inget blogg-attraktivt som hänt!!!

God Natt
Kram //M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar