fredag 21 januari 2011

mys dag!

Idag (igår... det blev än en gång över midnatt innan datorn fick starta) hade mamma sitt fd dagbarn som vik-barn... så mysigt att träffa lillkillen igen, sötnöt!! Efter lunch åkte jag till Hallsberg och träffade en kompis, Pernilla, vi fikade och pratade sen följde hon med mig till arbetsförmedlingen där jag bara skulle lämna in och få en lapp påskriven... när det var fixat och klart så åkte vi in till Marieberg Galleria... där köpte jag -för ovanlighetens skull- en bok.... "Dandy" av Andreas Carlsson (ja, från början ville jag ha den BARA för att det var Andreas som skrivit den... men idag läste jag på baksidan och fick en fattning om vad den handlade om, och då ville jag faktiskt läsa den!! haha)

                                                                          "Dandy"

Sen skjutsade jag hem henne och vi pratade lite mer... innan jag åkte och hämta mor å bror, vi skjutsade hem Teo, handlade... åkte hem och lagade Tacos. Så kom syrran med sina små döttrar och vovven. Vi gick promenad, käkade, kollade på Let´s Dance och myste ända till halv ett inatt då dom åkte hem!! :O ja, just ja.... vovven, boxern Gismo, han älskar att busa... vill ta ens händer jämt, vi brukar alltid busa, han och jag! För en som inte känner honom så skulle dom lätt tro att han försökte ta livet av mig varje gång, but that´s not the case! Och som jag vet hur han är så är det lugnt... only, idag hade jag inga byxor på mig (nej... man har inte byxor på sig när man går hemma) och jag upptäckte att han inte hade fått sina klor klippta på ett bra tag.. för jag kände att det gjorde ont när han rev mig, alltså ont som det inte brukar annars... och helt plötsligt blödde jag både från armen och benet... så då fick vi sluta busa... Jag har under alla gånger som vi har busat så här hårt och intensivt ALDRIG fått riv märken som varit synliga längre än högst tio minuter... idag tog det knappt en minut innan jag blödde på två ställen... lyckat värre! Nu svider det och jag har rivmärken på hela benen! But that´s life! herrejisses!!!

Nu ska jag sova... lyssnar på Good Charlotte och Simple Plan om vart annat här... ska väll slänga på en låt med Ola bara så jag kan somna, men sen återgår jag till mina "shut up..." & "Moviation Proclamation" -idoler!! :P

Kram å God Natt!!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar