söndag 23 januari 2011

Myran hemfärd, Innebandy!

Idag gick vi först en promenad... provade Myrans nya vagn, helt underbar! Jag tänker ALDRIG mer köra henne i någon annan vagn ;) hihi!!! Den var verkligen perfa, hon satt som en kung, den var alldeles perfekt att köra... och handtaget gick att vinkla upp&ner som man ville... men skillnaden på den här var att den man vinklade handtaget till 90 grader.... så var det helt perfekt lagom höjd till kroppen också... så nu vill jag ha bort snö å is så att Myran kan följa med mig ut på springturer...!!! =D som sagt, aldrig mer någon annan vagn ;) :p






När Myran sen åkte hem, så åkte vi iväg till innebandyn... ja, idag var vi bara sex stycken som spelade... men fasiken vad det vart hårt... ett tag var jag helt bombsäker på att min bror ville ta livet av mig ;) ne, men skämtåsido, så allvarligt var det inte!! Jag borde ju egentligen inte spela med min arm, men med tanke på att jag INTE KAN boxas så MÅSTE jag göra det jag fortfarande kan...!!! Iaf, det är ALLTID jag som skadar mig mest när vi spelar (ja, men vad har man att förvänta sig när man kombinerar våran innebandy/"öhh, är det verkligen innebandy vi spelar?" ;) och mig...). Eller, skadar och skadar är väll dumt å säga... jag får ju bara blåmärken, överallt. Men idag gick det lite (föör) hårt... Jag fick en klubba på käften... ja, min bror (of course så var det ju en olyckshändelse... man kan inte alltid hålla kvar klubban med bägge händerna) och sen så sprang vi på samma ställe på fel plats... så han tryckte in mig i en typ stålstolpe... med nå typ av skruvkrokar på... så jag slog i hela sidan rejält och fick in fingrarna i en av krokarna så det kändes som dom höll på att brytas... lyckligtvis blev dom bara blåa! Sen så kom "den nya" killen... bakom mig, så när jag backade in i honom så fick jag hans klubba på nåt vänster i ryggen... så nu är jag väll blå där med (ser ju inte, men det känns så)... Aja! Det ska kännas att man lever, och det gör det!!! Dessutom är ju mina "skador" nyckeln till framgång... ja, eller adrenalinkickar! ;) haha

 
Jag kan ju inte säga att jag lider av spelets efterhägsna... ehm, skador. Snarare skönt! hoppas på tränignsvärk imorgon också!! ;)


har hunnit med att kolla på TV4:as underbara program "Solsidan" och även "Time Out", som även det är riktigt roligt!!!

Jag känner nu att den där "stolp smällen" kanske satte sig lite för hårt på rätt ställe... armbågen är inte precis på sitt bästa humör i nuläget...!! blääää!!!

Kram M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar