söndag 9 januari 2011

innebandy, donken å desperate!

Idag var det äntligen dags för innebandy igen!! =D Varje söndag spelar min pappa och hans jobb innebandy... men eftersom dom är så några som spelar så får jag och min lillebror vara med... det är svin kul! Som boxare är det helt rätt calling att spela innebandy med (mestadels) 100kgs betong arbetande snubbar - utan regler (okej, vi har en regel... gå över blåa linjen för att målet ska gillas... men annars är det bara rakt på... så om det var domare med, riktiga domare, så skulle vi garanterat bli utvisade hela högen... but that´s the way we like it!!) Nu har jag haft ett påtvingat uppehåll ett tag... först sex veckor pga armbågs operation... sen hann jag vara med typ tre-fyra gånger innan jag började jobba dagligen... så jag missade innebandyn två veckor pga jobb! Sen förra söndagen så var jag iväg på konsert i Strängnäs... Julkonserten "Änglarnas Tid" med Magnus Carlsson... det var suuuuper bra... underbart!... men just det, det var inte det jag skulle skriva om nu... =P så, idag fick jag äntligen spela igen... INTE så bra pga att min armbåge... alla, precis ALLA symptom är tillbaka, precis som det var INNAN operationen!!! Men iaf, jag spelade ändå... och som vanligt är det ju bara jag som skadar mig... skrapade upp hela (den andra) armbågen... fick brännmärke av golvet och är helt blå... men å andra sidan, slag, blåmärken, skrapsår.. är lika med adrenalin kickar!!!

Jaha, så eftersom jag inte har någon innebandy bild... och ändå kom in på Carlsson-konserten så bjuder jag på bilden jag fick efter konserten... tillsammans med dom två Carlssons, underbara Magnus & maken, Mats!

                                          
Då måste jag ju också bara berätta det roliga som hände när vi stog där... Jag skulle ta ett kort på            mamma och Magnus tillsammans... och då utbrister han plötsligt "det är du från bloggen, eller hur?"... det tyckte jag var roligt... såna artister gillar vi... som tillochmed känner igen sina bloggläsare, fast han träffar typ miljoner människor varje dag och har tusentals läsare och fans!!! We liiiike!!! och besvärliga jag var ju tvungen att ha med Mats på bilden... men det var inte så besvärligt -tror jag- han stallde ju upp på bild utan problem... så äntligen! Förra året hann jag inte ens se att han var med... jo, jag såg honom (såklart) men noterade inte förns jag var i dörren att det var han!! (haha, i år var han det först jag såg när jag kom in i kyrkan... sa till mamma "det där är Mats", så bytte vi plats så att jag fick min biljett kollad av honom, haha!! och min mamma säger att jag log genom HELA konserten... var det anledningen till att jag hade träningsvärk iu käken dagen efter tro?? ;) hihi


Okej... nog om konserten (som jag förövrigt skulle kunna prata om hela natten annars)! Diana kom och lämnade skivor till mig... hon hade fixat säsong 3 av "Desperate Housewives" på DVD så att jag ska slippa kolla på Sidereel... nu kan titta hela tiden... vilket är bra både för spänningens skull och för att hon är jätte långt före mig... :S iaf så fick jag följa med dom till McDonalds!
Nu sitter jag här nere i min säng med datorn i knät och lyssnar på Jay Smith... ska snart stänga av honom... eller skivan, och kolla på Desperate hela natten... men först ska jag kolla in mina favorit bloggar och min mail!!!

Kram å God Natt alla glada!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar