lördag 9 april 2011

Nu blir det Danko-uppdatering...

Nu sitter jag här ensam hemma hos Ellie... Vi var nere och grillade med Johanna förut. Och hon firade mig (i efterskott för att det inte passat tidigare) Här är're kalas firande flera veckor minsann... haha!! Jag fick ett par jäääääätte fina skor, Converse... och inte såna billigt skit som jag själv köper, nej det var minsann ett par riktiga, All Stars!!

                                     Taaaaack Johanna! Dom var verkligen skiiiit snygga!!

                                                                     Converse All Stars!

Nu är dom ute och partar. Men jag var inte så peppad själv att följa med ut och härja idag, iaf inte dit så då stannade jag hemma med hundarna. Alla tre, Mollie, Ztutza och Teo, ligger här och myser!

Ellie och jag satt ute i solen tidigare idag... innan vi åkte in till Marieberg och köpte ett nytt linslock till mig då jag var ¨å smart och tappade mitt på konserte igår... Då hade jag med min kamera, med mitt nya objektiv (som jag fick av Ellie ;) hihi) och tog massa fina bilder på Teo-plutten i solen...

                                                        Fina Teo i vårsolen!

Jag tänkte att jag kunde köra min Danko uppdatering nu då, när jag ändå sitter och gör nada!!

Så... för det första så vart gårdagens tids planering åt helvete rent ut sagt... jag kom inte till Ellie förns klockan sex, vi skulle vara i Örebro halv åtta... tanken på att hinna käka ute på stan tillsammans innan var ju bara att lägga ner direkt... vi gjorde oss istället iordning, sen slog vi två flugor i en smäll då vi ringde närmsta pizzeria och beställde mat som vi tog med upp och käkade hemma hos hundvakten samtidigt som vi ändå lämnade Teo. Vi käkade väll på en kvart eller nåt, slängde i oss maten och sen åkte vi... nu så här i efterhand hade vi inte alls behövt stressa för när vi kom in till Örebro halv åtta så var det typ 20 pers utanför... Det visade sig vara insläpp halv åtta... när vi kom in så var det ännu mindre folk såg det ut som, eftersom golvet var så stort... Vi tänkte att det var lika bra att ställa sig direkt så vi drog oss mot scenen och hamnade alltså längst fram vid räcket...


Efter en stund kom det några killar och stallde sig bredvid, dom hälsade när vi såg varandra, men den så stog jag med ryggen mot dom -jag prata med Ellie- men jag tjuvlyssnade på dom... som jag alltid gör ;) haha! Och hörde att två av killarna började tjafsa om vem som hade rätt... den ena sa "Jo hon är visste fotograf" då sa den andra "ja, kanske. Men hon är inte en proffs fotograf som är här för att ta kort på Danko. hon tar ju bara kort ändå", den första killen envisades fortfarande på sin linje... till slut kunde jag inte låta bli att kolla på dom, och inet heller låta bli att skratta... så när jag vände mig om så frågade kille nummer två, "Är du fotograf?"... Jag lät honom få säga till sin kompis "ha, jag sa ju det!"... vilket han gjorde när jag berättade att jag bara är ett kamera freak och tog med kameran för att fota för skojs skull!Eller för att använda mina ord, "nej, jag är inte fotograf, jag bara tar kort på allt jag ser för skojs skull...". Sen var det väll inget mer med det, jag pratade med Ellie igen... men sen när hon gick iväg så började killarna snacka med mig igen...

Det visade sig att dom var från Stockholm, Två av killarna -Henrik och "Stek"- hade lyssnat på Danko i tio år men aldrig lyckats kul! Den ene hade köpt en biljett åt sin lillebror mot att han körde dom till Örebro och tillbaka. Haha!!

                                                      Jag och Stockholms killarna...
                                                       Stek, Jag, Henrik och Mattias!

Vid halv nio först kom förbandet "Beast" in och började spela... dom var inte allt för dåliga iaf... lät rätt så bra... där och då iaf, men så i efterhand så känns det nog inte som något man skulle sitta och lyssna på hemma.

                                                                  Förband; BEAST

                                                                         Beast

Sen var dom ju tvungna att byta instrument och göra om på scenen... en ommöblering mitt i alltihopa alltså. Det tog sitt lilla tag... sen så väntade dom extra länge innan dom tog in huvudpersonerna på scenen... då det tog alltså ett bra tag innan självaste Danko Jones stog på scenen!... Men, tillslut så stog dom där och sjöng, spelade... och snackade.

                                                                         Danko Jones!

                                                       Trummis; Dan Cornelius

                                                   Basist; John "JC" Calabrese

                                                      Sång & Gittar; Danko Jones

Och fy skjutsingen vad bra dom är!!!

Jag vet ju att jag börjar hyperventilera och är påväg att svimma när det blir för varmt... så det var ju liksom inte mer än uträknat att jag skulle må dåligt när jag stog längst in i smeten, upptryckt mot ett stängsel med nowhere to go... men jag ska ge ett stort plus i kanten och dagens ros till dom som arbetade där, vakterna... för framför staketet hade dom massa hinkar med iskallt vatten och ett helt gäng med plast muggar, som dom bjöd på under konsertens gång... dom höll koll hela tiden och så fort någon såg ut att bli lite vimmelkantig var det en mugg med vatten i luften... Så, jag mådde rätt bra under hela konserten... sen så fick jag ju hjälp att inte bli intryckt allt för mycket... det kändes som jag hade en skyddsring runt omkring mig då Ellie stod bredvid/bakom mig och höll dom därifrån borta, och Henrik stog bredvid-från andra hållet/bakom mig och höll borta dom, så hade han handen på räcket också, så han höll dom på den sidan borta också... haha! så emellanåt hade jag mitt eget lilla space!! Men för det mesta tryckte det andra folket in dom två så att dom stog så nära mig att jag inet ens behövde hoppa själv... när dom hoppade så följde jag med upp i luften, Ellie kändes som hon var fastklistrad på min rygg så nära tröks hon, och så fastna hällan i min kjol i Henriks bälte... haha, så jag behövde helt enkelt inte anstränga mig för fem öre... lyssnade, tjoade och tog kort... så skötte the crowd mitt hoppande...!!! Nej, men faaaaasiken vad kul det var!!!

När vi kom hem och hade hämtat Teo så var jag bara tvungen att fota våra skor... haha

                                                                Red and Green

                           Teo vart lite sotis, han ville också vara med på bild... och så vart han
                                     inspirerad av vårat Danko-snack och körde ut tungan!

Det var allt jag hade att berätta om gårdagen....! Längtar till nästa gång Danko är i Sverige... men då ska jag ha lyssnat på ordentligt på dom nya låtarna också... och så tror jag att det är min tur att köpa biljetter!!  ;) haha!!

Tack Ellie!! Du är bäst! Utan dig hade jag vart som Stockholmarna vi träffade... hunnit lyssna på Dankoi minst tio år innan jag kommit iväg för att se'n live. Men tackvare dig så har jag redan fått se'n live TVÅ gånger! Amazing!! Thank you!!!!

Kram!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar