onsdag 8 juni 2011

Worst Case Scenario...

Vad hjälpte det att jag sparade på batteriet igår?? Internet funkar ju ändå inte när det åskar ute! =O

Jag och syrran åkte intill gallerian och strosade lite... När det stängde och vi skulle åka hem blev det precis världens åskoväder... allt inne på Coop Forum släcktes ner för nån sekund, men tändes lika snabbt igen!

Jag skulle skjutsa hem Ellie till stackars Teo som var ensam och åskrädd! Jag är inte den som diggar åskan mest av allt, inte heller mörker, ensamma bilkörningar, regn... ja!

Så här såg det ut när man kom bortåt änden, där jag bor alltså... det började ljusna lite

När vi satte oss i bilen och det blev kol mörkt när åskan drog över solen, det var som att någon bara släckte jordens lampa eller nåt, helt bäcksvart vart det! Då kröp panikångesten ut ur sitt skal...  =S
det tog typ fem minuter från galleria parkeringen, vi hann väll komma ut på motorvägen, innan jag fick värsta panikångest attacken. Började andas snabbt, hyperventilera, för att luften kändes så tung. Så luktade det blöt hund (=O) och var varmt och kvavt, vilket gjorde det hela värre... så regnade det ju som tusan så bilen hade inte världens bästa fäste och var påväg att åka på vattenplaning (eller ja, åtminstone vad det kändes som) två gånger på grund av vattenmassorna. Klaustrofobin är oundviktligt vid en attack, så att sitta instängd i en trång bil med säkerhetsbälte... det är en mardröm, jag ville helst av allt bara stanna bilen och hoppa ur och ta av mig alla kläderna för dom kändes svin tighta. Jag var tvungen att ha värmen på i bilen för att undvika immiga rutor... så jag satt och vred fram och tillbaka på den där jäkla temperatur ratten... varmt, kallt, varmt, kallt... hela vägen från Ellie hem till mig! Ja, för det gick ju någerlunda bra ändå när Ellie var med, sen blev jag själv i bilen...  Jag säger tack för att det finns saker som kan få en att tänka på annat...

Till exempelt:


Rickard Engfors skriver en av bloggarna som jag flitigt följer. Han lever med panikångest och tackvare honom har jag lärt mig att hantera det på ett bättre sätt! Att tänka på hans ord och höra honom lugnade ner mig en del.
Nu väntar jag bara på att hans självbiografi ska släppas, i Augusti. Jag ska köpa den och jag tror att mitt liv kommer bli lättare efter jag läst den ;) =P haha!! Sämt å sido, men jag är säker på att den kommer vara super bra, och hjälpsam för mig!!


Magnus Carlsson... Ja, han är ju the one and only! Han funkar att tänka på i alla lägen! Hans blogg, hans musik, hans personlighet... hans... allt! =D
Inte Coldplay, men däremot Mattias som har gjort en cover på den här låten. Jag brukar alltid lyssna på hans version utav den här när jag mår dåligt! Då blir allt bättre. Hans röst har någon slags lugnande inverkan på mig, kanske därför han är världens bästa outbildade psykolog? Han vet det inte, och det räcker att han säger "Hej" så mår man bra.... tänk om det fanns fler Mattias-ar som honom i världen!
Och sist men inte minst... nej det var dom där tre som var huvudpersonerna!! =D Men sen finns det såklart annat man kan tänka på också, och lyssna på annan bra musik för att lugna nerverna en aning!

Eftersom åskan brummade på så förbenat igår så blev det Risk spel hela kvällen istället...

Jag vann... NOT!! För det var ju någon som utrotade mig...! :s

Idag... så har jag vart å hälsat på på dagis! Bjöd på glass =D och fick massa kramar! =D  Så har vi vart hos moster, kusinen och kusinbarnen... träffade den lilla, som redan hunnit bli en månad, för första gången... knasigt, jag träffade inte heller hennes 1 åriga storasyster första gången förns hon var en månad! Skumt!

Jag har inte varit nere på mitt rum sen jag sprang upp mitt i natten efter att ha stirrat på en spindel i två timmar... så nu väntar jag på att pappa ska gå och sova så jag kan lägga mig på soffan =D 

Kram


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar