onsdag 29 juni 2011

Sol, bad, båt öhh, bad....

.... och skit helvetes panikångest! =S

Solen skiner och himlen är blå, tänk så skönt att leva då! Ja... solen skiner verkligen idag, och himlen är knall blå... inte ett moln så långt ögat kan nå!! Vad passar då bättre än... lite själv-terapi?? =O öhh... nej men BAD!!

Jag och Emil gick ner till hemsjön och badade! Det ledde dock till min egen terapi, sånt som Rickard Engfors har lärt mig att man ska ägna sig åt om man lider utav panikångest! Jag och Lillebror tränade tillsammans... vi lekte och kastade boll, vi var på den djupa sidan av bryggan... så han tränade på att simma, och jag tränade på att inte få en panikångest attack så fort jag kommit ut på djupt vatten utan något att hålla i... ja, det gick jätte bra! Vi hade skit kul och lekte hej vilt, simmade fram och tillbaka ut på djupt vatten, längre och längre ifrån bryggan. Jag insåg att det funkade bättre när jag inte stressade upp mig... eller, va fan, det har jag väll vetat länge, problemet är ju att jag inte kan kontrollera det där med att stressa upp mig. Det funkade iaf då! =D

När vi kom hem igen så fick jag åka å hämta syrran och Teo, så åkte vi ut med båten... till Vännerviken, och bada! haha. Redan samma dag.... så insåg jag att det inte alltid funkar... vi stannade båten där det var djupt vatten, så djupt att inte ens farsan nådde botten precis vid båten, han simmade in och visade vart han kunde nå, jag skulle alltså behöva simma drygt 20 meter för att nå botten... 20 meter utan någonting att hålla i eller stå på... Det borde väll inte vara några problem med tanke på hur det gått tidigare idag?? :O Men... stressen satte in ändå, sjukt mycket, började hyperventilera praktiskt taget så fort jag släppte båtstegen... jävla skit helvetes panikångest! Det är VÄRDELÖST!! Överdrivet värdelöst! åååååhhhh vad jag längtar till den 8 Augusti, då släpps Rickard Engfors bok, en själviografi... där han berättar om sitt liv. Sitt liv med panikångest, bland annat! Han har redan hjälpt mig MASSVIS genom sitt underbara öppna toppen bloggande, så SKA ha hans bok! Det finns liksom inga andra planer! =P

Aja, nu ska jag sova... tänka positivt. Det gick ju faktiskt bra vid ett tillfälle! Man ska se det som har lyckats, inte misslyckats! Då mår man bättre... ja, det säger Rickard iaf, så jag litar på honom!! =D
Tack bästa Engfors!! =D

Kram å Go'Natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar