fredag 17 juni 2011

Kan man skala igelkottar?

Öhh... NEJ! Verkligen inte!
Det var det första jag fick upp som svar i skallen när vi såg en igelkotte springa runt innanför staket mot skolgården till på en promenad i veckan -eller om det var förra veckan-, vi sa till barnen "kolla där, en igelkott"... vi såg därefter till så att alla fem såg den, å sen kom den dummaste men roligaste frågan jag hört på länge, ja, jag kan ha förståelse och överseende med tanke på att frågan stalldes utav en 2 åring...


Helt seriöst...
 Kan man skala igelkottar??

Svaret blev inte det som dök upp i skallen på mig, utan jag tänkte efter och pedagogisk som jag lärt mig att vara blev svaret "nej, det går inte. Igelkotten är inte en vanlig kotte som man plockar i skogen. Det är ett djur. Kolla på igelkotten så ser du att den springer där inne. Igelkotten är den enda kotten som springer." ja, men det sista kanske var lite överkurs för en 2åring??

Iaf, vad jag skrattade den dagen... och kom på det idag bara för att vi såg igelkottar på TV:n! =P

Jag var på mitt dagis idag =D Hade fått en present utav ett av barnen! =D Söta!! =D Tack.
KRAMAR!!!

God Natt å Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar