lördag 18 juni 2011

inget gym här inte...

Nej, här slösar vi inte pengar på att gå till ett gym inte. Nej, när man har träningsförbud (läs. BOXNINGS förbud) och Boxnings abstinens.... då tänker man tillbaka till hur dom tränade på boxningen... sen tar man först en spring runda i området -vinkar glatt åt allt folk som går förbi- och försöker att hålla andningen i schack med hjälp av musik i öronen (stackars grannar säger jag bara...) så att man inte kolavippar mitt på gatan. När man sen kommer tillbaka till sin gård så nöjer man sig inte med det inte.... då plockar man nämligen ut vattenflaskan å ställer på trappen (ja, allra först tvingar man lillebror att ta ett kort som kan användas här ute... :P haha) sen blir det lite situps. Höga knän, spark i rumpan, sid-hopp, indian hopp, sick-sack steg, diagonal gång med kvast över axlarna -boxnings stegen-, skid hopp och en massa annat kul fram och tillbaka längs gårdsgången. Sedan kör man idioten (?) fram och tillbaka på gräsmattan, gör lite situps å sånt -armhävningar om jag kunnat för armen- (ska lära mig med en arm, men ser ut som en idiot då så ville inte inför alla grannar :P haha)!


Ja... det var mitt alldeles eget träningspass... och stackars grannarna fick musikunderhållning på köpet... vare sig dom ville det eller ej! Sorry neighbours!! =O

Ja, bortsett från mitt långa träningspass nu... så jobbade jag idag, å Emil ville inte följa med päronen ut med båten så han följde med mig, hänga i Mariebergs lekhörna hela dagen är ju roligare än å åka båt... öhh, eller? Nej, men det var faktiskt kul idag... hade sex ungar till å från, plus chefens två charmtroll =D Ett barn frågade vad jag kallades och jag sa att jag inte hade nåt smeknamn, men att en gång så var det en kille som kallade mig "Kotten" för att jag hade så taggigt hår just då... och då kände han på mitt hår och sa "det har du nu med" så då fick jag heta Kotten. Helt plötsligt började han kalla mig för "Snillet" men jag sa att jag inte var tillräckligt smart för det så han gick tillbaka till Kotten... själv sa han att han kallades för Tarzan... haha!!! Vad kul vi hade =D
Bjuder på en bild som jag inte orka lägga in igår...

Who is this, Crazy Chick???

Sugrör till örhängen och Peruk!

Haha, ja jag vet redan att jag är knäpp å galen... but, man måste göra skäl till namnet på låten vars title var mitt smeknamn bland mina närmsta polers när jag gick i skolan, BASKETCASE. 
Jag brukade alltid skämta om att raden ur Green Days låt, Basketcase, som lyder "I am one of those, Melodramatic Fools, Neurotic to the boone no doubt about it" var skriven om mig, bara för att alla sa att jag var galen! så då fick dte bli så, I´m the Basketcase... and know what? I´m proud of it!! =P

Aja, nu har det för tusan tagit minst två timmar att skriva det här inlägget bara för att alla håller på å smsar med mig å ringer samtidigt... och internet krånglar också! *suck*!! Nu är jag klar... hej å hå.



Nu kommer snart päronen å syrran hem med pizza, det har jag väll förtjänat idag?? öhh... äh, det är inte bra iaf... men jag loosar den delen i mitt träningsprogram imorgon... då blir´re Zumba, tror jag!!! =P haha  aja, innan dess ska det iaf hinnas med en dusch!!!

Kramar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar