söndag 22 maj 2011

ofrivilligt internet uppehåll...

Mitt internet har legat nere ett par dagar nu... inte i hela huset, utan bara i min dator utav nån jäkla anledning, förstår inte varför min dator helt plötsligt slutar koppla upp sig på nätet när det funkar annars....! =O

Aja, det får bli ett långt inlägg idag då, för det har ju hänt en del under helgen...!!

From the topp. Min Lilla Myra har blivit STOR! Hon fyllde 3år i fredags. Och den lille filuren fick sig vattenkoppor dagen till ära, Stackar'n!

  Grattis till världens sötaste Myra!!

I fredags var det även sista dagen på dagis för mig, det var tråkigt! Och det var ett barn som kom att få mig this close to tears, det gällde även honom själv också! Sååååå söta!! =D hoppas to be back there soon!! =D

När jag slutat så träffade jag Pörni, vi tog bussen in till Örebro och fyndade lite på Najz Prajz (jag alltså ;) :P) medans vi väntade på att klockan skulle slå... time to get out on the sea, på nya äventyr tillsammans med galna pirater (som hon beskrev det) och super härliga, Capten Jack Sparrow!! =D Den var bra, inte LIKA bra som dom tidigare, men fortfarande bra... och sen är ju Jack Sparrow alltid Jack Sparrow, det går ju liksom inte att göra något åt det helt enkelt...


Sen fick jag sova hos syrran för att bussarna går så sjukt dåliga tider... vi var i Kumla med bussen 21.53, nästa till Hallsberg skulle inte gå förns 02.15... så jag skulle få skjuts till Hallsberg för att kunna ta bussen till the middle of nowhere där jag bor, men då gick första bussen efter 22.00 inte förns 02.40... så då blev det att crasha på syrrans soffa...!!

Så i Lördags så ringde jag och ragga färdmedel, Johanna hade en bra cuykel som stog där och såg fin ut, så den fick jag låna... tog mig till motorstadion... först fick jag följa med Ellie och Teo på avslutningen på hundkursen, se hur han betedde sig med mig med oxå! Sen åkte vi till folkracen där päronen redan befann sig! Det blev grillat och sedan en tur till Askersundet och glass vid hamnen, mysigt!! =D
Glassomanen är i farten...

Vi svängde in på en kort visit hos pappa å syrrans jobbarkompis innan vägen visade hemåt! 
Idag har det vart folkrace hele dagen... sen fick vi städa en dammig bil, och tvätta! Det syns ju iaf att solen har vart uppe idag... och att jag har suttit still på exakt samma ställe i princip hela dagen... vänstra sidan precis över solbrillorna, vänster öra och näsan har blivit solbrända... kan man säga, snart kommer jag väll se ut som förra året... like a racoon! Men det är väll priset man får betala när man är så ljuskänslig att man måste ha solbrillor på hela tiden!! =P 
Nu är det bedtime! Go'natt!
KRam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar