lördag 28 maj 2011

hallelujah, den här dagen blev full späckad!

Imorse blev jag väckt... gick upp med Myran. Det var dags för frukost och så. Päronen åkte iväg och hämtade båten som stått på service... Vid lunch tiden så kom Muyrans storsyster Natalie. Det vart bus, så gick vi promenad... till Ica för å handla lite. Sen så fick vi skynda oss hem, i motvind, Pernilla å tjejerna hade kommit... Gismo och Amanda stannade hos oss, tillsammans med Myran, Natalie, Emil, Teo å päronen... själv följde jag med Pernilla och Emilia till Marieberg... för att mors dag shoppa lite! Så fick jag ju mysa med min bebis en stund också... =D

När dom åkte hem så vaknade Myran som sovit, Jag klädde på'na ytterkläder så var vi ute... Natalie och Emil lekte... men tillslut tröttnade Myran å sa själv att hon ville sitta i vagnen , så då fick hon'la det!

Sen åkte jag å hämtade morbror å hans sambo, när jag kom tebax så hittade jag ungarna i lekparken, så jag sprang dit å busa med dom... sen gick vi tillbaka till gården å var ute! Sen var det matdags å läggdags för Myris, hon somnade så jag gick ner å la'na.

Det här var lite läskigt, men med tanke på att det slutade ofarligt är det lite roligt... lillebror skulle poppa popcorn, för pappa hade gjort det innan men det räckte inte till alla så han skulle göra mer, jag vet ju att han fixar det där själv, det gör han ju jämt... sen kom han ett bra tag senare och bara "men det poppar ju aldrig", då var det ju "OFF" knappen som inte var på ON, haha! Men det var lätt fixat, så fortsatte vi prata ute på altan, å kolla på fotboll... när det plötsligt började lukta bränt... å det var inte lite det rök i köket! Helskotta vad det rök... hela köket var rökfyllt, så det var bara att slänga ut kastrullen och öppna varenda fönster och dörr för å vädra... jag var ju tvungen att fiota dom inte alls så ätbara popcornen...!! =O ahha ;)

Sen blev det mys med Natalie som inte alls är envis, eller trött... ;) haha!

Sen skjutsade jag hem Jussi & Karin och när jag kom hem igen så blev det en kort kvällspromenad i regnet med Teo, innan vi gick och la oss... och det tog typ knappt en halv minut innan den här INTE alls trötta tjejen sov som en stock... då startade jag datorn för lite updating... Jag har bilder som ska ut, men orkar inte lägga in dom i datorn idag! Gör't imorgon! Nu är det Teo som får mysa... han ligger här å väntar på att jag ska lägga mig till rätta så han kan kura ihop sig mellan mina fötter under det varma täcket...!!! =D

Nu måste jag sova så jag orkar jobba imorgon!
Kram å God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar