fredag 27 maj 2011

Nanny Belle öppnar!

Idag öppnade vi Nanny Belle på Marieberg!! Vi har fått en lokal som nu är ordning fixad , mysigt och fint! Och idag premiär öppnade vi... jag jobbade inte med var där en stund iaf!

Jag var med mamma på morgonen idag. Men sen kom ett av hennes dagbarn som var ledigt idag och hämtade mig tillsammans med storasyster och sin mamma... vi åkte till Marieberg, där gick jag tillsammans med tjejerna medans deras mamma var på möte med sitt jobb. Clara skulle köpa mors dag present så vui kikade efter det och fyndade en del, sen blev det fika!

När vi satt å fikade så ringde D och fråga vad vi gjorde, om vi inte ville komma och leka för å locka folk... så, we did... satt inne på jobbet å lekte å målade tills tjejernas mamma ringde, då gick vi ut... så fick jag skjuts så jag kunde åka med pappa hem!

I det här vädret...
                                                             Regn, regn, regn och... sol? :O

...så vet man inte riktigt vad man ska göra. Vi hade ju bokat in Herrfallsäng ikväll... det gör vi en gång varje år, alla dagmammor med respektive familjer plus dagbarn med sina familjer träffas på en äng called Herrfallsäng för lite grillning, tipspromenad, bus och mys!! =D Eftersom det inte finns nåt "inne" eller tak där så brukar det ställas in vid spöregn... men så nu då, idag? hur skulle vi göra? Det regna ju och solskenade ju omvartannat hela dagen...  När vi kom hem spöregnade det verkligen, dropparna slog som spön i backen... men till slut lugnade det ner sig och vi bestämde oss för att göra ett försök... Så det var bara att packa ner grill grejer, slänga upp grillen på släpkärran, packa ner välling och extra varma kläder åt Myris som kom -då det är hel-helg hos oss nu- och sätta in'na i bilen! Så åkte vi... och det visade sig ju bli bra. Det små dugga lite till en början, men vi stoppa Myris i vagnen och premiärade med regnskyddet till den medans jag gick tipspromenaden... sen blev det skinande sol lagom till vi skulle grilla och äta...!! Sen blev det en massa bus med the kiddos innan det var dags för hemfärd...!!

Myris fick gå och sova direkt... mat först såklart... och det var inga problem, dyng trött!! =P Teo är här också... så han ligger vid mina fötter under täcket å myser.... usch så varmt! =P

God Natt! Kram.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar