söndag 8 maj 2011

barnvakt!

igår var det pallutdelning i Askerusund! Alla barn i Askerusund kommun som var födda 2010 fick en pall, med sitt namn på. Dom har gjort då ett tag, Amanda fick en när hon föddes också (eller året efter blir det ju)!!

Så vi var där och kolla när hon fick pall... och jag lånade Puttes roll som pappa där ett tag... haha!! Misstag misstag.. Systrarna K brukar ju alltid vara där och spexa lite för alla barnen, igår varé bara en av dom. Jag hade Emilia i bärselet på magen. och Pernilla fick en mikrofon å va med å sjunga en låt... så efter så frågade KArin som hon hette "har du någon bebis?" och då pekade hon på Emilia hos mig, Karin frågade "vad heter du då?" och höll micken under Emilia, och då svarade jag bara vad hon hette... och då tog hon micken mot Pernilla och frågade "Vad sa han?"... vi trodde ju såklart att hon skämtade lite, och att hon bara misstagit Emilia för att vara en pöjk! ... Tills jag kom på i bilen att det var mig hon mena... jag såg nog lite ut som en karl där... hade mina grabb-jeans, skjorta... ja och inget hår och sen hade jag ju en unge på framsidan... så!! Men, alltid kul å pröva på saker å ting ;) haha!! kul varé iaf... och Emilia fick en pall hur som haver!

Sen  var vi hos dom ett tag, fikade, gick promenad och sen åkte jag och Emil hem... Natalie och Myran kom för jag skulle vara barnvakt... vi åkte och hämta Teo sen åkte vi till Netto och köpte glass  :D Sen hem och då tog jag å Myran en kort promenad med Teo medans m´dom andra två var hemma och lekte. Sen lekte Emil och Natalie med flexitrex ute på asfaltsgången och jag och Amanda satt på en filt där och lekte med lego, enda tills det var läggdags för fröken fräken!! Då blev det TV tittande å godis för Natalie och Emil :D va ju lördag liksom! ;) haha!! Sen fortsatte dom att leka! När det tillslut blev läggdags för oss allihopa så gick jag och Natalie ner... hon sov på en madrass i mitt rum... och, Det här var första gången, FÖRSTA gången, som Amanda sov i ett ANNAT rum!! kändes lite konstigt att inte ha henne i samma urum...!! =O men det gick bra!

Idag så blev det mer bus och utelek... sen lämnade jag tjejerna till mamma en kort stund för jag var tvungen att åka till innebandyn innan dom blev hämtade... stressad pappa? kinda! :P

Nu är det läggdags!! God Natt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar