tisdag 1 februari 2011

Barn & Hundvakt

Provade på mamma-livet idag!!!

Jag var nämligen barnvakt... åt mina systerdöttrar Amanda (4år) och Emilia (4månader) hela dagen. Dom kom hit till mig imorse vid halv åtta, med sig hade dom sin lilla boxer-vovve Gismo (såklart), och Teo var ju redan hos mig.




Vi myste lite vid TV:n... Emilia somnade. Sen satt jag och Amanda och pysslade och måla i den pysselbok som jag köpte till henne igår, shit vad hon vart glad över´n!!! :D Emilia satt sen i bärselet på min mage medans jag sprang ner och plockade lite och gjorde välling till henne (eftersom hon inte ville ligga själv och jag behövde båda mina händer). När hon hade ätit så klädde vi på oss, stoppade ner Emilia som somnat under tiden i vagnen och gick på promenad i halkan... Amanda sprang på snövallarna för att det inte var lika halt där, smarta unge, men jag var ju tvungen att gå på isen... skridskor kanske man skulle haft på sig? hmm. När vi kom in igen, och lilla E fortfarande sov så lagade jag mat, så åt vi och kollade på film, "Honey". När Emilia vaknat och ätit lite till så var det ingenting som dög åt henne förutom att jag stog upp med henne (orka det...:P), och klockan var precis lagom tills att lillebror min skulle sluta skolan, så vi klädde på oss igen och drog ut i halkan... den här gången åt andra hållet, den här gången ännu halkigare, den här gången var Emilia vaken ungefär halva vägen och låg och stirra på oss... sen somnade hon, och lagom tills vi var vid skolan så fick jag samtal av mamma som sa att Emil skulle leka med en kompis, så vi fick vända och gå hem igen...!!! Kollade på en till film och Emilia låg och lekte uunder babygymmet för sig själv tills mamma kom och hämtade dom vid fyra :D

                                                                           Gismo

Det var mysigt, första gången som jag fick ha Emilia helt själv, och länge dessutom!!! :D

Nu är det dinner-time här!!
see ya! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar