måndag 29 augusti 2011

Jobb & Barn fri helg...

... firades med en dunder förkylning!!!

Ja,men däremot kan jag iaf säga att det är första gången någonsin som jag blivit sjuk lägligt! EN ledig helg, plus att jag är ledig både måndag, tisdag och onsdag... så har gott om tid att krya på mig på! :p

Iaf, dom senaste dagarna har trotts förkylningen varit rätt fartfyllda.
Det blev bio med en kompis, vi såg på "Cowboys & Aliens". Den var faktiskt riktigt bra, inte alls så övernaturlig som den borde ha varit. Eller alltså, det är klartd en var övernaturlig, med Aliens å allt mitt ute i Western men det kändes inte så övernaturligt som Science Fiction egentligen är!!


Plus att det var ju inget fel på filmens rolllista... Daniel Craig's Awesome!! :p

Det var fest... fast jag var chauför till päronen, till syrran å Johanna och sen så åkte jag en sväng och grattade Diana som fyllde år. Skjutsade hem päronen och sen åkte jag tillbaka till syrran å dom och var med dom ett tag and ... !!! :P ;)

Sen blev det innebandy, första gången efter sommar uppehållet, äntligen! Vi var 13 personer... tusan, så många har vi nog aldrig varit!!! Kul som satan!! Efter innebandy passet på 2 och en halvtimme (och då gick jag och syrran ändå en halvtimme tidigare) så åkte vi in till Örebro och gick på bio, vi såg den svenska filmen "Försvunnen". Den var faktiskt väldigt bra, det hände saker hela tiden och var spännande trotts att allt praktiskt taget utspelade sig på samma ställe genom hela filmen, men det började hända saker från första sekund i filmen, det var bra! (Då måste även sägas att jag normalt sett inte gillar Svenska filmer!!)



Ja... idag var jag hemma... Sov ut riktigt rejält, vaknade halv ett på dagen... med en skalle som kändes som om den var en tidsinstalld bomb! :O 


Jag tog bussen till Hallsberg, trotts att jag hellre legat kvar hemma och slappat!! Var tvungen att gå till arbetsförmedlingen och få lappen påskriven! Nu är dom iaf ute ur fokus i iaf minst en och en halv månad framöver, känns skönt, både ur ekonomisk och personlig synpunkt :P

 Väntar på skjutsen

Jag gick ner till pappas jobb -för jag hade tajmat in mitt arbetsförmedlings besök lagom till att pappa skulle sluta jobbet- och väntade på att han skulle sluta så jag kunde få åka med honom hem. Solen sken och det blåste... skönt att det blåste, då blev det tomt i skallen (även fast det är skönt att känna att man har något där inne för en gångs skull :p)

När vi kom hem gjorde vi som vi alltid gör -iaf dom senaste veckorna- gick in på blocket och letade bil... Sen lagade vi mat och lagom till den var klar så åkte vi till Pålsboda och kollade på en intressant bil som vi hittat och ringt på...

När vi kom hem igen så var det en bil för mycket på gården och mitt konto var en del tusenlappar fattigare... :D yay, nu slipper jag känna mig beroende av päronen, jag slipper att passa tider och sånt iaf dom måste ha bilen... nu kan jag åka vart jag vill, nära jag vill och hur mycket jag vill... det enda som är jobbigt är att jag måste betala ALL bensin själv nu! Alltså... jag kommer bli sjukt snål på det här med att åka fram och tillbaka... kommer aldrig mer att vara fylle chaffis, elller någon annan chaufför heller för den delen ;)... unless money is counted!! :p

 This is how money looks outside of the accounts!! :p
Min bil, min nya familjemedlem... haha, min första egna familje medlem! :p Funkar riktigt bra, skön att köra och framförallt funkar sterion -min bästa vän- med både Radio och CD =D Brorsan följde med mig på en tur till affären för å handla... han kollade askkoppen (som vi alltid i alla bilar förvändlar till sparbussa) och sen sa han "jag bidrar med 2kr" :p haha

Kram å God Natt!!
:p

2 kommentarer:

  1. Nice med egen bil ju! Vad blev det för nån? Så jag vet vad jag ska kika efter ;-) Och du, fyllechaffis måste du ju vara ändå, det är ju fyllona som får paya bensinen då vet du väl =D

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Ja! En Seat Toledo. Svart :p

    Jo jag vet, det är klart (jag är ju alltid chaffis när jag ska med någonstans), jag bara skoja...!! :P

    hur är det med er då??
    Kram

    SvaraRadera