måndag 15 augusti 2011

If I didn´t believe in faith before....

... well, then I do now!! (eller öhm, säger man så??)

aja... Igår var jag och träffade min nya familj. Ja, jag ska bli månadsanställd på mitt företag (hmm... eller nåt sånt) och då har jag fått en ny familj. Det jag fått veta var att dom hade ett tvillingpar på 1år. Så igår var jag och träffade dom... alla pussel bitar föll på plats när dom berättade vad pojkarna hette.

Här för ett tag sen skrev jag om en dröm jag hade... om att jag hade två barn, två blonda killar på 1 och 2 år, dom hette Liam och Vincent.  Jag undrade varför jag drömt det... helt bara apropå liksom...
Jag har aldrig varit med om att en dröm talat om någonting för mig förut... men, det var verkligen det första jag tänkte på... och när jag började tänka efter så är det helt glas klart... den drömmen handlade aldrig om MINA barn... den handlade om jobbet, om att jag var osäker på hur vida jag skulle tacka ja eller nej till det, det var alltså meningen att jag skulle tacka ja!

För, ta som tillexempelt programmet Medium... där hon drömmer saker som händer eller har hänt i verkligheten... det hon drömmer är aldrig fullständigt med det som utspelar/utspelat sig i verkligheten... men det är ändå alltid samma på nåt vis, i drömmen kanske hon spelar en person som i verkligheten är en annan, got my point??

okej... så håll i er nu! Dom här tvillingarna som jag ska ta hand om, dom är pojkarna i min dröm! Garanterat!! Jag kan inte vara säkrare än så här... Det är två stycken killar, dom är båda små blonda charmtroll... och en av dom har samma namn som en av killarna i drömmen... (ett namn som jag förövrigt sa att jag aldrig skulle komma på att döpa mitt barn till för att det har blivit för vanligt)!!

Så, nu är frågan... hur förklarar jag det faktum att dom här två är tvillingar men dom i drömmen var 1 år respektive 2 år...?? Jo, det fick jag reda på idag när jag var där och träffade deras mormor och morfar... Den ene pojken har varit sjuk och ligger ett par månader efter i utvecklingen... and catching, där satt den sista pusselbiten... dom är lika gammla, men ändå inte... där av killarnas olika ålder i drömmen....!! Helt sjukt!!

aja.... jag ska säga det att jag har puschat min panikångest till gränsen både igår och idag... Nej, kanske inte enda till gränsen, jag vet ärligt talat inte hur långt jag kan puscha mig själv... men tackvare världens bästa Rickard Engfors vågar jag försöka!! =D Rickard har ofta förklarat i sin blogg hur han får ett starkt tryck över bröstet när hans attacker gör sig hörda.... så har jag aldrig tänkt, förns igår... men det är sant, så får jag med... men det som jag känner är att hela kroppen blir tung som bly, det börjar pirra i armar och ben, allting blir tungt och det blir tungt att andas för att det blir sånt tryck mot halsen... Sjukt läskigt... man börjar huyperventilera, blir snurrig och okontrollerbart gråtfärdig!! Vad gör man för att stoppa det då??... ingen aning, men jag har mina knep... som funkar emellanåt, beroende på hur allvarligt det sätter sig... jag hjer volymen och sätter igång en bra låt... det måste vara Ricky Martins "Lo Mejor De Mi Vida Eres Tú" eller någon låt med Magnus carlsson.... sen försöker jag bara tänka tillbaka "vad har Rickard sagt?", eller "vad skulle Rickard ha gjort?"... Works, most likley everytime! =D

För att helt komma ifrån ämnet panikångest och ny familj.... Jag ahr hittat en låt som ni bara MÅSTE höra... den är så fruktansvärt sorglig och fin... gråter varje gång jag hör den.... Frå tåpäls redan i introt..

Sångaren heter Chris Medina.

Medina var med i American Idol i år, 2011 (han åkte ut 24 februari), den 25/"-11 släppte han sin debut singel... låten som han skrivit till sin fästmö toppade listorna!!
Chris var förlovad och hade planerat bröllop med sin flickvän... lyckan blev kort, straxt innan bröllopet var hon med om en svår bilolycka och hamnade i koma, när läkarna berättade för Chris att hennes liv inte skulle gå att rädda vägrade han att låta stänga av respiratorer.... efter en och en halv månad vaknade hon igen, men med en svår hjärnskada som kommit att förändra hela hennes och hennes familjs liv. Hon kan inte gå själv, och skakar.

Här har ni låten, "What are Words".... Lyssna... och gråt!!

 Man måste bara älska honom!!!

Chris Medina!!! jag vet inte ens vad jag sak säga.... torka tårarna!! :(

KRAMAR!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar