fredag 26 augusti 2011

dubbel jobbat!

Började jobba hos familjen 07.20 idag... vi åkte till Dagmamman vid 10.00 och sen var jag kvar där hela dagen... vi lekte, och käkade...

 Här glassar jag på bästa sänd... arbetstid!!

 ...Det enda som saknas i "glassandet" var själva glassen. Men den fick jag när jag kom tillbaka!


Nej det var så att den lille tvillingen ville inte sova så jag fick stoppa honom i en vagn och gå ut på en prommis för å se om han ville sova (vilket jag visste att han skulle göra) och för å vila mig själv lite!! Så vi var ute och gick i en timme... jag gick i områden jag aldrig varit i förut, på vägar jag aldrig gått på förut, såg saker jag aldrig sett förut, hörde röster jag aldrig hört förut... haha, nej men seriöst, jag gick och gick och hoppades att mitt dåliga lokalsinne skulle lyckas lotsa mig tillbaka samma väg som jag kom ifrån!! Jag kom tillbaka fast en annan väg iaf tillslut!! :P

 Så här ser det alltid ut när jag är ute och går... (undantag vid åska!)

klockan var 13.30 drygt, när jag slutade, då stoppade jag in chefens ungar i min bil och åkte mot nästa arbetsplats... köpcentret! Mariebergs Galleria... Det var världens trafikkaos ut ur Örebro... så när vi väll kom till AMriebergs parkeringen så var klockan 14.10... vi öppnar klockan 14.00... jag lyfte uppe Adde på armen, tog Bella i handen och sen sprang vi... hälsade på nya arbetskamraten Ali och gick in och öppnade.... stressad som få!?! Jaaa!!! Men det gick bra!
Jag fick hela skåpet och allt färdigstädat... skrev lappar och satte på dörrarna så att alla vet vart allt ska vara!! :D (så att jag får det som JAG vill ha det!! hehe). Måste ge massvis med plus till min nya arbetskamrat! Han var värd mycket mycket mer än vissa andra (I´m not thinking of anyone speciall... :O). Han var till stor hjälp och visste precis vad som skulle göras och GJORDE det, utan tillsägelse... tillochmed frågade om städningen, om han skulle hjälpa till med nåt annat när allt synbart var undan röjt och iordning! Lätt att snacka med grabben var det också... ja, honom kan jag definitivt tänka mig att jobba tillsammans med igen!! :p
Hoppas han inte fick fel intryck av mig bara... för att jag var så stressad när jag väll hunnit dram, försenad. Och för att jag pratar för mycket... och för att det första jag gjorde typ, efter att jag öppnat grinden, var att gå rakt in i killen... öhm, snacka om blind !? (nej, bara STRESSAD!!). =P


Häromdagen förresten, när jag var ute med mamma och dagbarnen så såg vi en Ekorre precis udner ett träd, men barnen såg den inte så då sa jag "kolla här" för jag sprang mot den så den skulle springa så dom såg den... men den satt kvar, var inte ett dugg rädd.... då började jag gå istället...  ca en och en halv meter ifrån den klättrade den upp en liten bit i trädet bara, å stirrade på mig!! Det var först när jag kom fram till trädstammen som den kutade ännu högre upp i trädet... tyvärr så hade jag för ovanlighetens skull inte med mig någon annan kamera än den som är på mobiltelefonen, så ursäkta bildkvalién!

 Oj, Ekorren kanske inte ens syns här...? :O

 Insomning av bilden ovan... =D

Kram och God Natt!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar