måndag 21 maj 2012

Helgen

På fredagen hade syrran rivit ut allt ur förrådet under trappan... men jag jobbade ju fram till fem -var på lek och bus landet dom sista timmarna med två av barnen =D. Sen blev det pizza och besök utav Diana och Oliver. 
Jag tog med mig Teo när jag skulle skjutsa hem Diana, så gick vi in till hennes syster, hälsade på dom och så fick Teo träffa Råttan och busa lite =D

Sen blecv det inte som planerat iaf... för lillebror-Diana ringde och ville ha sällskap så vi åkte och lämnade Oliver, sen hem och lämnade Teo och så kom D och hämtade oss så åkte vi iväg på någonting med massor med folk och bilar... lillebror kom också =d Så när vi tröttnade så tog vi "hans" bil och åkte hem... fast vi fick mat när vi skulle hämta Oliver så nä'r lillebrorsorna ringde att dom skulle hämta bilen så fick dom hämta oss istället och skjutsa hem oss... =p
Sen blev det iaf rensning... syrran rensade och jag hjälpte väll till lite sådär -svårt å hjälpa till när jag inte är den som vet vart det ska va eller vad som ska sparas- hur som helst 03.30 orkade jag inte längre utan gick då och la mig.

Lördag blev fortsättning av det där, sen åkte vi till päronen... åkte och hämta släpkärran och packade på lite grejer. Sen blev det hem och fortsätta med det där... jag plockade ordning på mitt rum -packade upp efetr Gotland :p haha!! Sen blev det film kväll... så klockan 02-02.30 ungefär blev det sovdags... konstigt att jag sovit till 12.00 på dagarna ?? :S

Söndag blev det kalas på eftermiddagen... Myran fyllde 4år -Grattis!!!

åh vilken plutt hon är på dom här bilderna... :)
 
 Åka dockvagn...

 Soligt ute...

 Somnade i bilen -fick ligga fastspänd så hon inte skulle rulla ner ifrån sätet medans vi inte såg. Och hörlurar på för att den då lättväckta sötnosen inte skulle vakna utav motorljuden från folkracen som pågick utanför...

Nu orkar jag inte skriva mer...  men hur som helst, idag blev det åka av... skjutsa släpkärran till syrran, skjutsa syrran till rygghälsan kl 09.30 och sen skulle jag till läkaren 11.15... och sen skulle jag börja jobba klockan 12... men det fick bli 12.30 istället. Imorgon ska jag börja tidigt! =O

Faan, jag måste lära mig att bli sådär ekonomisk som jag var förut igen -det här funkar inte! Nog för att jag vet precis varför det är nu som det är och jag vet att det aldrig varit och förmodligen aldrig kommer bli så igen... men det funkar inte iaf! Förut var jag jätte duktig och var alltid den som ALLA lånade pengar av (inte för att det är bra) bara för att jag kunde. Men nu är det jag som får hålla ordning på ekonomin istället... I wont let it continiue... I want my old, structurerade, planerade och ordningsamma ekonomi back! Jag måste lära mig göra som jag gjorde förr =p Jag måste lära mig att spara istället för att slösa! Jävla bilen (eller bensinen) och dessa förbenade resor fram och tillbaka till jobbet som tar stor del av det hela!!

Aa just ja, ja orkade inte skriva mer ju... bara en sak till -Jävla nattfjärilar! Jag blir galen på dom!!!
God Natt!!
Kram//M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar