onsdag 16 maj 2012

Goodbye Gotland & Hallo Reality!!

Idag var det dags för mig att lämna denna fina ö, 
för att åka tillbaka till fastlandet där verkligheten väntar på mig...
 Klockan ringde tidigt och jag gick uppoch packade det sista och gjorde ordning och åt frukost, så tyst som jag bara kunde för att inte väcka killarna som låg och sov.... Sen lämnade jag in nyckeln och rymde från fängelset!!
pågrundutav vägarbete så gick jag runt fängelset åt andra hållet istället... då passade jag på att ta ett fågel kort på vägen, haha!!



Vid åtta var jag framme vid hamnterminalen och det var öppet så jag gick in direkt, checka in mig och sen bagaget och sen fick vi börja gå på båten direkt, trots att den inte skulle gå förns 08.35.





Jag har ju alltid sagt att jag är åksjuk i båtar, har ju haft det som argument till att jag inte sitter I våran båt... men jag ÄR fan åksjuk!! Det här är liksom en stor fet färja och jag mådde så dåligt så jag visste inte vart jag skulle ta vägen... det där ljudet, det där skakandet. I TRE TIMMAR!!! MEn jag tog lite kort på omgivningen (eller försökte... min spegelbild avslöjades i fönstrena :p) och satt vid datorn för å ha nåt att göra



Tillslut kom vi äntligen fram till Nynäshamn.... visserligen skulle jag vänta där på tåget i två timmar men iaf, fast land mark!! Jag satte mig och käkade på grill center och sen fick jag ta ett tidigare tåg... eftersom det var pendeltåg så selade det ingen roll om jag tog ett tidigare.


 Grill center

 Ett av stoppen mellan Nynäshamn och Sthlm var HANDEN! =p

Dessutom, Krtigslida som jag skrev om när jag åkte dit... det var lite mer civiliserat att se från det här hållet... eller om dom ahde kommit längre med bygget, jag vet inte vilket... det såg iaf inte riktigt lika meningslöst ut längre (all though, it was meningslöst fortfarande!!)

ÄNTLIGEN FRAMME I STOCKHOLM!!


Fast det kanske var för tidigt att säga... tyckte det var mycket folk där för en vecka sen... idag var det FÖR MYCKET folk där! Det gick ju knappt att röra sig, alla var virriga och sprang omkring, ljud nivån var alldeles alldeles för hög -eller, inte för hög, men det bara surrade och surrade, man uppfattade liksom ingenting! Tillslut hittade jag en tjej med en bebis som iaf såg ut att veta vad hon hette så jag gick fram och bad henne om hjälp att hitta rätt på zoot... hon var jätte duktig på att förklara och två minuter senare var jag vid rätt spår... 45 minuter för tidig!!! Så då blev det datorn en sväng... fast mest att titta på allt miljontals folk...



 Jag hittade en bänk för mig själv :p

på g ut från sthlm!

Tåget från Stokcholm skulle ta cirka 2-3 timmar... och när jag startade datorn med sladden så gick värme fläkten i väggen igång -då höll jag på att dö!!! och hade inget batteri i datorn utan sladden så jag stängde av. Höll på att dö i tunnlarna -som att flyga kändes det i öronen!!!

När jag började få riktigt tråkigt så blev min kamera fotograf själv och jag uttråkad fotomodell... :p





 Vad kul det är med hår... :p

Okej, den här ser så sjukt tillgjord ut... men om sanningen ska fram så är den inte det -alltså, det är klart den är eftersom jag satte kameran på självutlösning, men jag satt sådär större delen av resan -mellan två säten och stirrade ut genom fönstret, och sjöng till musiken i lurarna! :p

När jag kom fram till hallsberg kom bröderna och hämtade mig:D Sen följde jag med mamma och pappa att grilla med alla dagbarnvårdare och dagbarn med familjer =d Sen åkte jag hem! 

och innan jag avslutar... kan man få jet-lag av att åka tåg och båt?? jag känner mig sjukt jet laggad :p haha!! "My heart, heart, heart is so jet lagged" sjunger ju Simple Plan, jag skulle sjunga den fast byta ut HEART mor HEAD, för allting bara snurrar nu... det snurrar så jag blir alldeles yr fast jag sitter stilla!! :s

Åh så kul att va hemma! Yeah right!!
Kram// M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar