fredag 11 maj 2012

Ledig...

Idag är jag ledig...
Men det var en seg morgon som började med dator och... dator. Så trots att jag vaknade runt halv tio så åt jag inte frukost förns runt tolv tiden. Sen gick jag ut och hittade stan igen... Centrum var inte så stort som det igår hade verkat så på lite drygt fyra timmar har jag avverkat hela centrum och en jävla massa pengar :O :p haha!

 Köpte nya solbrillor eftersom jag glömde mina hemma...


 Jag höll bara kameran helt okontrollerat i ena handen medans jag gjorde nåt annat och då råkade jag ta kort... precis mitt i prick när jag passerade en dörr...

 Påväg hem efter en ensam dag i centrum


 Solen skiner och himlen är blå!



 å vad kul det är att vara ensam...







 Hamnen...


 Försökte hitta nånting som kunde berätta vad det här var...

 ... men icke sa nicke!

bara för att liksom...

Nu kommer lite bilder från vandrarhemmet "Fängelset"... än så länge bara utsidan och innegården. 


 Uteserveringen... KÅKEN

 Den låsta porten... man ser visst inte taggtråden så bra...


 Här inne och dörren till höger bor jag :p

 utegården (eller innegården, beroende på hur man ser det, 
det är ju utomhus... men innanför murarna)

 Taggtråd

 Runt hela gården, upp till.

 Jag har inte riktigt hunnit kolla in vad Bakfickan är för någonting än!

 Här syns lite av själva terrassen (eller vad man ska kalla det) också... 

här har jag suttit nu i typ två timmar och pratat i telefon med massa olika människor och njutit av solen... och kollat på när ungarna (eller ungar och ungar, dom är nog i min ålder, eller några år yngre kanske...) som bor i stugorna har sprungit runt halvnakna och slagit varandra med handdukarna och härjat :p
Där syns mitt fönster... det lilla som sitter längst till vänster...

Jag har som sagt bott själv här sen i tisdags, men igår hade det kommit en till kille medans jag jobbade. Och idag kom ett gäng på fyra pers - engelsk talande!! =D 

Så nu har jag pratat engelska varje dag sen jag kom hit... på färjan i tisdags, på jobbet både onsdag och torsdag och med dom här nu idag! Amazing som sagt! Och solen skiner... så jag ahr fått värsta bonnébrännan efter att ha gått runt med linne och munkjackan med ärmarna uppdragna till armbågarna! =P

Nu börjar det blåsa kallt ute, vet inte vad jag ska göra idag så det får kanske bli en film nu, tills vidare liksom! :p
Kram //M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar