söndag 13 maj 2012

fy fan vad fåglar är snabba....

Dagen började som igår... lugnt. Med frukost och en film, "I Love You, Man" -ganska rolig faktiskt! Med Jason Segel och Paul Rudd i huvudrollerna! =P

Sen gjorde jag mig iordning för å ta mig en promenad i det fina vädret... jag gick ju åt andra hållet igår, men jag tänkte att jag skulle fortsätta däråt idag, men fortsätta ännu längre fram för å se om man kunde komma lite närmre vattnet om man kom förbi hamnterminalen... meen...

 it looks...

 the same....

 hela vägen!

så jag gav straxt upp det där med strandpromenad eller kustpromenad... och begav mig inåt mot villaområdet istället...


 fast det blev ändå hamn bilder... :p








Bilderna hamnade visst lite i oordning (eller så var det jag som bara inte mindes hur mycket bilder jag tog) men nu kommer iaf villaområdet... fast det är nog inte så mycket bilder på det, eller jag minns inte....



 Från grönområdet såg man hamnen... fan vad folk som ska med färjan...!!


 Ankorna är ute och går... mot ströms!!

 Ingen soliga dag utan blommor...

 Fängelset från baksidan, utifrån.



 Här hade jag ju redan gått, och tagit massa bilder, dessutom hittade jag en djur funktion på min kamera... så jag började fota fåglar, bestämde mig för att jag ville ha bilder på fåglar som flög, med vingarna ute... men det visade sig inte vara det lättaste!!


 Fängelset igen

 En flygande fågel iaf :)

 En som precis har hittat en mask...


 Den jäveln gömde sig bakom pelaren...

 trött??

 Jag såg när den flög dit, och tänkte att nu ska jag minsann få den i farten (jag hade nämligen försökt få exakt den fågeln tidigare) men då stirra den bara och snurrade runt på sin plats och ville minsann inte alls flyga därifrån! :s

 "Jag tvärvände och flög åt andra hållet, du hann inte med, haha"
*suck*

Sen gav jag upp och gick upp på centrum, coop forum och sen en snabb visit på McD. Sen orkade jag inte gå mer idag så då gick jag till fängelset och satte mig på bakgården där det var ännu varmare och helt vindstilla, tog först ut datorn men eftersom den ville vara i skuggan och jag i solen så fick det bli en bok istället...

 påväg in

 Hawaii var det, va?

 John Grisham, awesome author! 
(fast man kan bara läsa hans böcker på engelska. Dom svensk översatta suger!!)

När det började bli kallt så bestämde jag mig för att nu blir det film istället!! Började plocka fram datorn... med allt som hör till - mobilladdare, hörlurar, internetsticka, kamera med minneskort... normalt sett mp3 laddaren oxå men den hann jag ladda förut faktiskt!

Så här ser det ut (och mer kablar) när datorn ska fram.

Som sagt, nu blir det film "i min vildaste fantasi"!

Later!
Kram //M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar