tisdag 19 juni 2012

gotland second time!!!

Fyra veckor hemma... sen blev det avfärd igen! Åkte till Gotland förra veckan, för å jobba en dag med lilla E! =D På onsdag morgon vaknade jag utav att nån kom in i rummet... tur att han kom annars hade jag fått problem då jag insåg att jag missat alarmet och redan sovit en timme för länge (som tur var hade jag inte bråttom). Hur som helst så pratade vi en bra stund och eftersom vi båda var ensamma så frågade han om jag ville hänga med ut på nån bar på kvällen och bara ta en öl å kolla på fotbollen...! Vi bestämde väll typ att om jag ville så skulle vi träffas på fängelset vid åtta, och om jag fick jobba över så skulle jag komma direkt till baren!.






Filmteamet hade hyrt en bil till mig så jag fick köra själv från Visby till Katthammarsvik där vi skulle vara. Det var inga som helst problem.... förutom när GPSen lurade ut mig på någon okörbar grusväg mitt i skogen...!!! :O Jag satt och körde rakt fram på en enslig väg i typ tjugo minuter -reagerade dock inte eftersom alla sagt att det praktiskt taget bara var rakt fram och skulle ta drygt en timme...- tillslut ville GPSen att jag skulle svänga "höger till grusväg" okej, då gjorde jag det... men sen ville den att jag skulle göra det igen, men då fanns det ingen väg så jag fortsatte rakt fram, och då ville GPSen att jag skulle köra 14km på den vägen, only... det var nog ingen bilväg insåg jag när det började bli jävligt högt gräs i mitten av vägen... dock var det så jävla trångt så jag fick ju åka en kvart innan jag kunde vända någonstans... åkte tillbaka till storavägen där GPSen sagt åt mig att svänga till grusvägen åt höger första gången, då ville GPSen att jag skulle åka till vänster... alltså, tillbaka i den riktning som jag kommit ifrån... som jag suttit och åkte på i tjugo minuter. *suck* Men drygt halvvägs tillbaka på den vägen och en vänster sväng så hittade vi tillslut rätt och resten gick utan problem!!



Hemvägen gick galant, fast jag blev väldigt sen så var inte i Visby förns halv tio... då var det bara att fundera... sportbar, hmm måste vara O'learys! Går dit... men va fan, hur såg grabben ut egentligen? hade ju nyss vaknat så kollade inte direkt hur han såg ut när jag träffade honom. Ah, men vad hette han då? Hmm... vi presenterade oss visst aldrig! hmm... lätt å hitta honom då???
Jag satte mig ensam på O'learys och käkade och kollade på fotbollen. Sen gick jag hem igen, straxt efter kom han och dom tre tjejerna som flyttat in i rummet under dagen, och han frågade "where have you been?"... letat efter dig!? Vi insåg att vi båda suttit på samma bar, fast i olika hörn... trist att jag missade honom, hade vart kul annars!!
Hur som helst så träffades vi på färjan dagen efter och satt och snacka typ hela resan!! Det var kul! Han var från Tyskland, as trevlig. Och vi hade typ hela tiden nåt att prata om... när det började ta slut på samtal la han upp en bok på bordet -en bok han höll på att läsa, av min favorit författare!- När vi pratat klart om böcker så plockade han fram sin kamera -en sån som jag vill ha!! :p haha!! ja som sagt, samtalsämnena tog liksom aldrig slut!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar