fredag 11 maj 2012

Good Morning...

Gotland...


 or was it, Hawaii (?)


Hur som helst, dag 3 has arrived. Idag SKA jag till Ica! Och så blev det... Jag letade reda på Ica, bland all byggnation och grejs

Vackert med solen




 Här någonstans ligger Ica... pytte litet ser det ut utifrån, men är större invändigt





Så här ser det ut överallt... ombyggnad!

På ica hade dom inte min alvedon så jag frågade efter vägen till Apoteket... när jag började närma mig insåg jag att det finns nog ett centrum i den här stan iaf...
En leksaks affär...

När jag väl kommit fram till apoteket så fortsatte jag att fråga mig fram... nu letade jag nämligen efter McDonalds... har sett en skylt som jag går förbi varje gång jag går...

Tack, men för det första så går inte vägen rakt fram hela vägen, så vart svänger man efter att man har gått dit pilen pekar?? dessutom, hur långt är 909m ???
Vart ligger McDonalds???

Jag hittade det... tillslut, men jag tror fan att det var längre än 909m!!
Hur som helst här hittade jag centrum... med allt möjligt, glasögon butik, väskbutik, en hel galleria med alla möjliga affärer... som sagt CENTRUM!!!

Jag som ville köpa ett par svarta mjukisbrallor... Cubus var den första kläd affär jag såg så jag gick in...


(först vill jag säga att, när jag är ensam så handlar jag aldrig nåt! Går bara och ser ut som en idiot! och när nån är med mig så provar jag kläderna typ hundra gånger och frågar om råd...). 
Jag gick in på Cubus... och kom ut fem minuter senare - nästan 700kr fattigare, och utan svarta mjukis byxor! :O

Sen hittade jag en klockaffär och eftersom min klocka är trasig och jag håller på att bli galen utan... så det tog tre minuter att bli ytterligare 300kr fattigare och en klocka rikare!! Jag trodde inte jag slösade så mycket pengar när jag var själv! :p






Sen fick det väll iaf vara bra... för det var ju dags att jobba också...

Vägen hemåt...
 
Men först var jag tvungen att prova lite kläder...


Efter a lot of kläd provande och fix... och flera misslyckade försök att få till frillan...
I'm finally reday for...

 ...work

Idag när vi åkte hem så frågade jag hur mycket jag fick berätta... för jag menar, det är ju svin coolt att jag fått vara med på en film inspelning! 
Jag var alltså barnvakt åt en svensk skådespelerskas snart 7 månader gamla son 
(Onödig Fakta: Han är lika lång och väger lika mycket som min systerdotter... som är i princip exakt ett år äldre än honom -han som är stor eller bara hon som är överdrivet liten?? haha)

Jo så medans dom filmade och spelade in en film så fick jag gå runt med hennes världs söta lilla son! Amazing kid!
Och medans han sov (typ halva dagen) så kunde jag stå och kolla på när dom filma... alltså fan vad sjukt det är egentligen, så mycket grejer man inte ser på filmen som finns där i verkligheten!! Det var coolt!!
Dessutom var dom jätte trevliga allihopa... och, sa jag att den var tysk eller? Så det var ju massor med tyskar där -älskar att höra dom snacka tyska!! Sen att jag var tvungen att prata engelska när jag pratade med dom gjorde ju inte saken värre liksom =D

(and by the way... det här inlägget skulle skrivas IGÅR! Men eftersom jag kom hem klockan 00.00 mitt i natten typ, och det var en till som hade flyttat in i rummet så ville jag inte störa och börja dra fram datorn och greja... så det fick bli idag, nu å morgonen istället!)

See ya!
Kram //M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar