lördag 12 maj 2012

Äventyret fortsätter...

... åt andra hållet! Idag var det dags att utforska andra sidan av Visby!

Men först en tung sovmorgon, med följande lång dusch och lugn frukost med film!
När det sen var avklarat var det bara att bege sig ut i det idag inte riktigt lika sköna vädret men ändå bättre än vad jag hört att det varit hemma dom senaste dagarna.


 fängelset...

 ... från utsidan

Som sagt, gick åt andra hållet idag... men det var inte så mycket att se egentligen, bara en massa träd och grönområde, eller hamnen med byggarbete och en trafikerad väg... :p 
Men här kommer iaf lite bara-för-att bilder =D


 vägen var visst inte så trafikerad som jag mindes den...




 Om jag inte minns fel så ska väll löven växa på grenarna, inte på själva trädstammen... eller???


Jag var uttråkad...

Bara för att jag har sagt att det varit så fint väder här (vilket det har varit) så vart det dåligt väder idag... eller inte så svin dåligt. Men, dagen började med sol fast kyligt, men nu är det mest bara kallt och småduggar.





 Här gick jag.... och vägen tog typ aldrig slut!

 Vattenfall... ?


 sen hittade jag muren...

 :) 

 Fönster

Tillslut så hittade jag ett till område med "stad" i Visby, en gata med lite små affärer och frisörer (som var stängt på lördagar, såklart) och så där...  =D

 Affärs gatan...

När jag gick den här gatan ner och bara fortsatte och fortsatte rakt fram så kom jag helt plötsligt tillbaka dit där jag brukar gå, och då hittade jag en ny väg, så hamnade jag helt plötsligt i riktiga centrum... alltså, jag kom på varför det står 909m på McDonalds skylten där nere, även fast jag tyckte att 909m var en underdrift... Om man inte går en sån omväg som jag har gjort dom senaste dagarna, så tar det typ fem minuter för en normal människa att komma till centrum, istället för 15...!! Duktigt Marie, very Duktigt!!

 Fin utsikt från matstället... taxisar och parkering.

Sen fortsatte jag upp till vattnet... och tog lite kort på hamnen, bakifrån.



 Ego bild... som vanligt!





 Mötte dom här två brandbilarna mitt inne på trånga gator när jag var påväg från centrum, och nu igen när jag skulle ifrån hamn parkeringen...

 :p




 Fängelset från andra sidan gatan



Nu ska jag lära mig lite tyska ord, på riktigt, så jag kan immpa på tyskarna, speciellt han skit snygge set-runnern på tisdag =D :p haha

 
Sen blir det film "The Figther" och kanske lite chips och cola... det är ju ändå så kallt där ute, 
och finns inget att göra!


 Här sitter jag...

inte världens skönaste att sitta i en liten säng. men, men!

Fan, nu ser det ju ut som det börjar bli soligt igen... aja, skit samma. Jag tänker kolla på film nu.

Auf Wiedersehen. Bis Bald!!
Umarmen //M

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar