tisdag 8 maj 2012

Destination...


Idag åkte jag till Gotland! Började med tåget i hallsberg kl: 07:14 imorse

 tre timmar senare gick jag av på Zoot 'host* i Stockholm... där det var kaos med allt (eller så var det bara jag som ansåg att det var kaos) iaf, efter att ha uppehållt ett fler tal personer hittade jag till sist till rätt tåg... som om inte det hade varit tråkigt nog att sitta tre timmar på ett relativt folktomt morgon tåg kom nu det här pendeltåget som visserligen bara tog drygt en timme men var desto tråkigare (jag satt typ och slumrade till hela vägen) och om möjligt ännu mer folktomt... Stundtals ändes det som att jag var ensam på tåget, dessutom stenhårda säten och meningslösa platser som vi åkte förbi, bara construction workers everywhere... -krigslida sg verkligen ut som ett slagfält -och om man inte känner någon där, då är det fan ingen mening att åka dit, inte så länge det första du ser är tågstationen!!


Slutligen kom vi till Nynäshamn... såg färjan, men var osäker på hur jag skulle komma rätt då allt jag egentligen såg var parkeringen, sprang efter ett par som jag sett gå av tåget, dom skulle med samma färja (var dessutom engelsmän) och jag fick följa med dom... faast, vi var liiite (typ en och en halv timme) tidiga och det var storövning fr brandmännen där inne så vi fick inte gå in, så då gick vi och satte oss i solen och drack lite cola/kaffe och snackade -trevligt! Väl inne på färjan skulle vi däremot åt olika håll.  

Jag satt ensam i tre timmar och hade sviiin tråkigt,eller tja, jag slog ju upp datorn och skrev lite 


fast i all hast när jag lämnade in väskan i bagage lämningen glömde jag ta med internet stickan, så jag kunde bara sitta och skriva lite och lyssna på musik tills batteriet i datorn tog slut.

När färjan var framme i Gotland och vi skulle gå av...


så mötte jag det engelska paret igen, så vi gick ut tillsammans, hämtade väskorna och sen skulle vi åt samma håll... jag såg mitt vandrarhem ifrån terminalen så dom följde mig dit :D !!!

Jag entrade Fängelset på ett lite annorlunda sätt... mötte han som äger det utanför, han bara "din nyckel ligger i brevlåda, gå dit och dit och så hittar du dit rum, ha det så bra så ses vi imorgon" typ and I was like... whaaat??? -Hur som helst kom jag in på rummet, gjorde mig iordning och sen letade jag reda på någon annan som jobbade här så jag kunde snacka lite... Sen var det bara att ge sig iväg för att leta efter nästa hotell... så jag visste vart jag skulle vara när "mötet" skulle börja! Efter en 40 minuter fram och tillbaka, runt runt runt, 7511 hotell senare stannade jag och frågade en tjej "ursäkta vet du vart clarion hotell ligger?", "ja, men det är väll Wisby hotell som är Clarion hotell?" svarade hon och pekade rakt framför oss... Så hotellet som jag hade gått förbi trettio gånger och kollat på var alltså det hotell jag letade efter *suck* men jag letade efter ett hotel där det stog CLARION med stora bokstäver över entrén inte WISBY HOTELL och sen en pytteliten skylt på väggen bredvid dörren "Clarion Hotell"!! jaja, hittade iaf!




Där bor jag... i det gula huset!

Jag träffade mamman och pojken som jag ska ta hand om imorgon. Hon var jätte trevlig, han var sviin söt och verkade jätte snäll!! Det här blir nog bra! Ska bli kul imorgon!!! :D

Nu sitter jag på golvet inne på mitt rum och äter marknads nougat och dricker cola... bra kvällsmat!!!
See ya tomorrow!! 

f*n vad glad man kan va för å få va själv... eller??

Hugs 'n kisses (L)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar