torsdag 8 september 2011

Världens snabbaste frisör??

Jag tror att jag besökte världens snabbaste frisör här om dagen! Jag har fruktansvärt tjockt och eländigt hår (tycker jag själv, alla andra tycker det är fint med tjockt... bläää säger jag!) iaf, förr hade jag ju långt också och då var det väll inte så konstigt att jag vart tvungen att spendera över en timme i den där frisör stolen för å få ordning på håret.... men även efter att jag rakat skallen och bara hade ett par centimeter långt, när jag bara skulle in och tunna ur det för att det skulle växa på längden och inte tjockleken... så har jag ändå fått spendera minst en timme hos frisören innan dom fått fason på kalufsen! Nu är det så att jag bestämde mig för att gå till en ny... tre anledningar, 1. Han var bliiligare. 2. Det var en Han, jag trivs bättre med sånna människor när det gäller... allt! 3. Jag var med när mamma klippte sig där, och det gick jävligt fort!!

Så, jag ahde räknat med kanske 30-40 minuter iaf... men, kom in till honom 11.20... han sa "jag har ju en 11.30... äsh, men vi hinner". Karln fixa och trixa med sax, kniv, urtunnings kam, hårtork, styla med wax och stuff på (hör å häpna) SJU MINUTER!!!  Helt galet! Och det vart bra också!! Lätt att jag går dit igen!! :p




Annars har det inte hänt så mycket i veckan... jobbat jobbta och jobbat! Eller jo jag träffade nya familjen i tisdags! Två killar, 2,5 och 5 år gamla är dom! Verkar stört härliga... för den stora tjata på mamman att jag skulle få käka lunch med dom - första gången jag träffade dom- så jag var där jätte länge, lekte, lärde känna dom, fick se deras dagis, käkade lunch med dom... haha!! söta!!









Igår var vi och hälsade på syrran och dom!! Mille är sååå söt!!
Haha, jag skojade med Mandus (hon är också super sööööt!!)... dom ska ju åka utomlands snart, så när jag gick upp till Amanda och Emil på hennes rum så såg jag att Cissi låg i hennes resväska... så jag tog kort på henne så gick jag in till Amanda och sa "Amanda, man får bara ha käder i resväskan (hon tittade frågande på mig) man får inte packa ner sina uhusdjur när man ska åka utomlands" då fick jag världens sötaste reaktion... hon trodde nämligen att jag på riktigt trodde att hon hade packat ner en livs levande katt i sin resväska, för hon svarade "meh nej, jag har inte stoppat i henne där i! Hon har hoppat i själv!" samtidigt som hon såg livrädd ut för att jag skulle bli arg eller nåt... sötare får man väll inte vara!!


Men när jag sen visade en annan bild och sa att man faktiskt inte får packa ner sina småsystrar i väskorna heller... då skrattade hon bara!! :p

Imorgon är det fredag, då jobbar jag till 11 tror jag. Sen är det ett par timmar ledigt innan det är dags att börja jobba hos nya familjen på lördag... 13.30 - 22.30 ! Have fun! :p

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar