torsdag 22 september 2011

polisen var på hugget!

Jag och pappa var på Ikea igår... så vi hann med nöd och näppe komma hem så att jag hann äta innan jag var tvungen att åka till jobbet... var ju tvungen att tanka också... så lagom stressad kommer jag in i Örebro så står en man klädd i en uniform som symboliserade att hans arbete var mitt dröm yrke... han stoppade mig och visade att jag skulle svänga in på vägen, det var ett tiotal bilar både framför och bakom mig som fick samma tecken... så, svängde in och stannade... sen kom han fram...



"Hej, nykterhetskonrtoll" säger han och håller upp en sån där blåsmakapär... men samtidigt som han pratar så kollar han runt i bilen, rutin mässigt antar jag, iaf så plötsligt mitt i typ en mening säger han "är du barfota?"... jag blev lite smått nervös först med tanke på att dom poliserna som jag frågade om man fick köra bil barfota sa att dom inte visste om det fanns någon lag på det eller inte... iaf så svarade jag att jag alltid är barfota för det är skönare... då började han bara att skratta åt mig! :D haha!! jisses ja! Och sen fick jag åka vidare för jag var nykter -som tur var- :p ;)

Idag så jobbade jag morgon... efter det åkte jag och pappa till syrran och hälsade på, så jag fick pussa på mina småtjejer en massa innan dom åker... inatt drar dom nämligen till Arlanda för att imorgon bitti ta ett flyg bort till sol och strand i en vecka... Trist, jag vill ju vara med när min lillskit ska göra allting för första gången...!!

Nu sitter vi här... jag är lite dyster för att jag har kollat klart på Desperate och säsong 8 går inte att se på än! Men, jag har ett vagt minne av att Parlamentet är idag... hoppas isåfall på en repris från förra veckan, då var ju nämligen min favorit komiker duo i röda laget, Magnus Betnér & Soran Ismail!! Dom är super båda två, men tillsammans... fan vad grymma dom är!! :p haha.


Nu kom jag precis på en rolig grej... Mix Megapol?... japp, Anders Timell är ju känd för att i radions morgon program alltid komma med en rolig vits... som BARA han tycker är rolig.. here´the thing! JAG har lika dålig humor som den snickrande Martins brorsa har...

"Varför får inte jag kolla på killar när Peter Settman"... tog ett tag innan jag fattade den... men kul!! :D

 Peter "Ängeln Gabriel" Settman

"Jag ska starta en ny gymnastik klubb, jag gör kullebyttor och Sven Wollter" :p =D

see ya! :p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar