tisdag 13 september 2011

Idag har varit en...

... "Marie-får-inte-åka-hem-dag" iaf om man ska försöka förklarar barnens beteenden idag!
Jag stannde hemma imorse, började ju inte förns klockan 14.00 iaf så, för å hålla pappa (som nu är sjukskriven) sällskap. Vi åkte till syrran och tjejerna på förmiddagen. Jag å lille Mille åkte ner å hämtade Manda panda på dagis... hon vart överlycklig när hon såg mig! Sen när jag skulle gå så ville hon inte släppa mig... när jag tog loss hennes händer och skulle gå så började hon gråta jätte mycket och sträckte sig efter mig - inte alls kul att åka hem då!!

Sen åkte jag till jobbet, allt var hur bra som helst. Åkte hem med killarna... deras mamma var redan hemma så jag hade kunnat åka hem direkt, men jag kände att jag ville stanna ett tag iaf eftersom det vart så kort annars -och så kunde jag snacka lite med henne också-. Så jag stannade där och busa, pratade och så... sen när jag skulle gå så skulle jag bära den stora grabben, han skulle absolut inte gå ner... och jag fick inte sätta mig ner heller... jag skulle stå med honom i famnen och han bara kramades... jätte mysigt! Men när jag stallde ner honom så började han gråta och höll i mina ben och ville komma upp igen -TROTTS att mamma var där!!-.

Jag måste säga att det är smickrande när barnen beter sig så här då det är ett starkt tecken att dom vill vara hos mig, vilket jag blir glad över! =D Men samtidigt känns det fruktansvärt jobbigt att lämna ett barn som är så ledset över att man ska gå!! :(

Nu ska vi snart kolla på idol här tror jag... sen ska jag tillbaka hit till dumburken och skriva lite -vara kreativ igen. Jag har nämligen återupptagit skriveriet på min senaste "story"... den som jag skulle göra unik, den som skulle bli den första UTAN lyckligt slut! Jag fastnade ju där ett tag... men nu har jag kommit igång igen -får jag som jag vill så blir den super bra! MEN, den kommer inte att få olyckligt slut utan en gnutta lycka!! Det går nog inte... då måste ju alla dom tre kidnappade barnen bli mördade... men jag som har planerat ett slut med dom vid liv... aja, vi får se hur det blir - ALLA kan iaf INTE försvinna!! Så är det bara....!!! och den storyn har fortfarande namnet "untitled story" haha... är det så riktiga författare gör? sätter titeln på sina verk EFTER att dom är färdigskrivna?? Jag tycker mest att det är jobbigt... jag har alltid lyckats namnge mina berättelser först, för å få inspiration från namnet om jag skulle haka fast...!! hmm...

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar