söndag 11 september 2011

Lugnt avslut på helgen...

Efter ett hårt och stenkul innebandy pass så avslutade vi helgen med ett mysigt bio besök hela familjen (ja, alla fem hemmaboende medlemmar iaf). Det blev The Zookeeper som rullade framför oss på bioskärmarna... kanske inte världens bästa filmmanus, men ändå, tusan vad rolig den var! Alla skrattade praktiskt taget genom stora delar av filmen!! :p Haha ;)

Det blev hårda smällar och fall på innebandyn idag, och efter en full träff där min bråkiga armbåge klämdes emellan en rejält byggd karl och en stenhård vägg var det bara att tejpa direkt för att få ner svullnaden... Det funkade (såklart, jag vet ju hur allt ska lösas nu för tiden, vad gäller min arm, alltså) men armbågen är blå nu!! Inte det bästa som kunde ha hänt... menmen, fan vad det är kul att spela med det här gänget!! =D

Igår så jobbade jag, hos nya familjen! Det var kul att höra att grabbarna hade tjatat hela dagen "när kommer Marie?", speciellt med tanke på att vi bara träffats EN endaste gång tidigare.

Vi gick ut och skulle leka i lekparken... ja, det var ingen lekpark som dög för den stora killen så vi besökte väll en sex - sju olika lekparker. gick och gick och gick... och hamnade helt plötsligt mitt framme på stan, där det dessutom var nåt party och massvis med folk, vi köpte glass och käkade innan vi begav oss tillbaka mot lägenheten... Vi var ute i över tre timmar och lekte längre i iaf EN lekpark -då fick jag springa och jaga killarna!!-. När vi kom in så åt vi korv med bröd, sen lekte vi lite, kastade pappers flygplan, och ritade teckningar innan det var läggdags för killarna! jaha... vad skulle jag göra då?? Ja, jag satt ute i soffan och väntade tills dom somnat sen så kollade jag på TV... ja, och hönsig som jag är när jag är med andras barn (öh... ja, dom enda jag är med med tanke på att jag inte har några egna *pucko*) så var jag inne och kollade till dom typ var tionde minut tills mamman kom hem! haha... var ju tvungen att se så dom var kvar i sina sängar (som om dom skulle ha kunnat gå någonstans utan att jag märkte nåt med tanke på att dom praktiskt taget skulle varit tvungna att gå förbi mig för tat komma ut ur sitt rum... :O) ja, jag säger då det!!

När jag slutade så åkte jag till syrran -skönt att slippa åka ända hem till landet ingenstans mitt i natten!- och höll Teo plutten och Telma sällskap!! =D Imorse åkte jag och hämtade syrran och sen bjöd hon på lunch innan jag åkte hem och packade och hämtade familjen för å dra till innebandyn!! =P

  Som hund & katt! ;)

Nu ska jag kolla lite... försöka vara lite kreativ och skriva!! :p

Kram & God Natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar