måndag 31 oktober 2011

Förskola i Förändring....

var det idag. För pedagoger runtom i Örebro. Vi hade blivit tillsagda att gå dit...!

Det var tre olika föreläsare där. Första hette Annika någonting, hon var bra... det hon sa var intressant, det som var synd var att hon var tråkig (dvs. det hon sa var intressant när hon sa det... men jag koncentrera mig för mycket för att kunna komma ihåg vad hon sagt). Morgan Alling var "moderator" -alltså, han presenterade alla föreläsare och höll med frågorna (vi fick ställa frågor å kommentarer via sms, som las upp på TV skärmarna så läste Morgan upp dom), han spexade runt och härjade på scenen näst intill hela dagen.

Sen så var det dags för nästa föreläsare...
Mats Trondham (tror jag han hette) han var himla bra, intressant och faktiskt riktigt rolig, Sveriges roligaste forskare presenterade Morgan honom som...!! =D


Och sist, efter lunchen, så var det dags för huvudpersonen i fråga... eller ja, för mig var han huvudpersonen iaf, Mr. Morgan Alling att föreläsa. Han är ju bara the one and only... fan vad rolig han är! Hlt fruktansvärt galen, tokig, rolig, duktig och hysteriskt underbar.

När det var slut och dags att gå hem så stallde jag mig i kön för att köpa Morgans självbiografi (han hade stått och sålt och signerat sin bok under hela dagen, i alla pauser). Jag var sist i kön... dvs. Han signerade min bok sen kunde vi prata lite... han kommenterade "jaha, och du ska gå ut så där, ja, är inte det lite kallt?" för jag hade kortbyxor och flippflopps... så disskuterade vi det en stund. Jag var (bortsett från "arbetarna" och Morgan) sist ut ur Conventum... det var ca. 1850 pers som var på föreläsningarna idag och jag var alltså SIST ut! Haha... men hallå, hur ofta får man prata med Morgan Alling liksom?? :p haha.

 Tack Morgan! Du är fantastiskt duktig!!!

Helt suverän dag idag!! Toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar