tisdag 4 oktober 2011

Hemmagym större vilja till träning?

Jag kan nog säga att... eller nja, viljan kanske inte är större, men definitivt större chans att man tar tag i träningen om man har ett hemmagym!! Slippa all trängsel, allt folk, framför allt resan till och från ett gym och det här med att behöva planera tid för att träna. Allt det slipper du... genom att ha ett gym hemma i källaren. Och det är precis vad vi har fixat!!

Här för ett bra tag sen målade vi ju om i ett av dom tomma rummen i källaren, tanken var hela tiden att det skulle bli lite som ett "gym"... men sen har det liksom lackat bara... vi hade en träningsgrej som stog där inne, helt ensam bland en massa onödigt bråte bara. Men så här om dagen... när Ö&B (Världens roligast TV-reklam affär) öppnade i Marieberg... så åkte vi faktiskt och köpte en hel jävla massa grejer... det var allt ifrån en bänk, skivstång, vikter, en stor grej med allt möjligt, cykel, elektriskt gå-band.... ja lite allt möjligt helt enkelt... Sen bestämde vi oss för att... "the more the marrier", eller hur är det man brukar säga?. Så vi har sen dess helt enkelt gått ner hela familjen och kör tillsammans i vårat gym, olika stationer en viss tid och sen byte... riktigt kul måste jag säga!! Idag när vi tränat klart där nere avslutade jag och lillebror träningsrundan med en "riktig" springtur runt hemsjön... Det var mörkt, det var kallt, det var jobbigt... men fan vad skönt det var när man var uppe i varv...!!!

Däremot... så kan jag lova att när man har en armbåge, en armbåge som inet funkar som den ska... en armbåge som lider utav inflammation i muskelfästena (vilket innebär noll ansträngning... -men, det sa dom ju första gången dom trodde att det var det som var felet, nu har dom inte sagt nåt om INGEN ansträngning...-) så är det så att man definitivt märker hur mycket man använder armbågs musklerna... fast man inte hade en aning om det... jag menar, step up... hur fan kan det ha någonting med armbågsmusklerna att göra?, men jo visst fan har det det... man kan ju inte direkt springa med armarna raklånga längs sidan hela tiden...!!! Riktigt jäkla muck i armen kan jag säga, kan knappt greppa någonting och det pirrar hela tiden... men what to do?? Jag har redan gett upp boxningen för armens skull, för å komma någonstans i mitt liv måste jag ju få träna... även om det innebär att jag inte får träna det jag vill träna... just nu! Men jag SKA tillbaka dit, det har jag bestämt!!

Aja, nu har jag ingenting mer att berätta om... så, bjuder på lite Motala och Scotts bilder ifrån helgen istället.. :p hihi






Jag tillsammans med...
 
 Claes Linder

 Hunk Henrik Strömberg

Och....

Roberto Mårdstam


Lite kul... vi stog riktigt nära scenen... alltså jag kunde sätta mig på scenen så nära stog vi!!
Så gick dom ju fram till scenkanten och spelade emellanåt... och så såg Henrik att jag tänkte ta kort när han och basisten Roberto stog där framme och styla... så då kollade han på mig och typ log och så poserade han frmaför kameran så jag skulle ta kort...



Han såg dock på min min att bilden inte riktigt vart som någon av oss tänkt... så han stallde sig för pose igen, den här gången såg han till så att polaren var med på det... 

 Henrik & Roberto

Det vart ju inte heller världens bästa bild... menmen, den duger! Kanon! =D

Nu är det sov dags... God Natt!!
Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar