fredag 14 oktober 2011

från ena jobbet...

... till det andra!

Jobbade hos tvillingarna på morgonen idag -dagmamman var sjuk så vi var kvar hemma hos dom-. Åt frukost, klädde på oss och gick ut... lillen satt i vagnen (dvs. somnade) medans den stora gick -jätte långt- och bara vinkade åt bilarna som åkte förbi på vägen!! Sen gick vi hem och åt mat... sen var vi tvungna att åka och möta upp tjejen som skulle ta dom sista timmen innan deras pappa kom hem -för jag var tvungen att åka innan dess eftersom jag skulle till marieberg och jobba också-. Så hämtade vi henne, och åkte hem igen, då var det dags att sova middag... men, hallå, vem vill sova?? Inte dom iaf, inte då!
Så vi satt väll och lekte istället då... tills jag var tvungen att åka.

Lagom stressad gick jag in på McD för å käka lite snabbt innan jag skulle börja jobba igen, jovisst tjena, när jag kom in stog det typ hundra pers där inne, det hade alltså precis innan kommit in en buss på 20 pers (okej... inte en hel buss, den stog på parkeringen, men allt folk som satt i den var där inne)! Som om inte det räckte med att jag hade en halvtimme på mig innan jag skulle öppna, att beställa-få maten- och käka och sen transportera mig runt hela köpcentret till andra änden... så hade jag precis innan fått ett sms om att en väktare skulle möta mig utanför klockan 14.00 för å byta ut en trasig bricka så jag kunde komma in, smset avslutades iaf med "så se till att vara där i tid"... som om inte det gjorde en ännu mer stressad... men, jag hann med god marginal tillochmed!! :p haha

Idag hade vi två norska tjejer -remember before summer, då sa jag att jag tyckte det var så jobbigt med alla norskar som kom in för att jag inte förstog ett smack... och det var så, det var skit jobbigt, men jag insåg idag att jag fan har lärt mig en hel del, för jag hade inte alls svårt att förstå den här tjejen eller hennes mamma... (eller ALLS kanske var en överdrift, men förstog mycket utan problem iaf) :D

När jag kom hem så hade Myris pyris precis kommit, charmtroll!! Hon är så stor och duktig nu, springer hela tiden, och pratar och förstår jätte mycket!! Vi lekte kurragömma! Hon är så rolig nu!!=D



God Natt & Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar