torsdag 13 oktober 2011

Back on track...

Två dagar spenderades hemma i soffan, framför datorn.... med en dunder förkylning!!


Men idag var jag mycket bättre -fortfarande den där envisa hostan då, men ändå- så då var det tillbaka till jobbet... sådär alldeles lagom till att dagmammans son blev sjuk och hon var tvungen att vara hemma med honom. Okej, torsdagar är utedag (hel dag ute alltså) och alla ungar själv är inget problem för mig! Men iaf.

Jag fick åka till min familj först, ena tvillingen var på äventyr så det var bara jag och den stora, men han sov när jag kom så då fick jag vila en stund på soffan... när han vaknade så gjorde vi i ordning oss sen åkte vi, gick till stadsparken där den andra tjejen som brukar jobba med dagmamman var (hon skulle vara med mig, till kl 14) och tre utav barnen -1åringen, 3åringen och 4åringen. Vi var ute och lekte i lekparken och busade, sen åt vi mat på en filt under paviljongen next to the stage, mysigt!! Två av barnen hade lyckats somna innan maten - den ena i vagnen och den andra i min famn (jag fick alltså bära 3åringen när vi gick för hon hängde och sov på mig)-. Sen så blev jag själv med barnen vid 13.30 ungefär... då lekte vi i lekladan... men sen började det bli hemgång, det bara rullade på, den ena 14.00 och dom andra två 14.20... så när alla tjejer åkt hem så gick jag och grabben tillbaka och lämnade vagnen och grejerna hos dagmamman sen åkte vi hem till hans hus... dyng trött -eftersom han inte sovit middag- somnade han i bilen, var bara att lyfta in honom och lägga i sängen så sov han... så då fick jag kolla på TV och bara chilla tills hans storebror kom hem och jag fick sluta!... inte så jobbig dag alltså??

Aja, imorgon blir jag nog ensam med bara killarna tror jag... hade missat alla samtal och sms från chefen ikväll eftersom vi städade hela huset så hörde inte telefonen... meeen, mitt rum är rent och fint och sängen nybäddad iaf =D haha!!!

God Natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar