söndag 3 juli 2011

Jag ska lära mig norska... or not!?

ja, det är vad jag konstaterade när jag åkte hem från jobbet idag!

Vi hade 9 barn idag, hujeda mig att jag jobbade för en gångs skull! FYRA av dom barnen var Norska, så för det första förstog jag inte barnen -men barn är alltid lättare att kommunicera med i vilket fall som helst- problem satt alltså i att prata med inga mindre än... deras FÖRÄLDRAR!! ååååh, det är så pinsamt att inte förstå vad dom säger, att säga "va?" efter varenda mening! usch! Så jag sa till Alina att ta betalning å sånt när dom skulle hämtas, haha!! :P Jag är ju fruktansvärt usel på att förstå, jag förstår ju för fan inte ens en finne som pratar svenska fast med lite brytning... hur fan ska jag förstå norska då?? :O Jag fatta ju inte ens att han var norsk först, förns han skrev det på pappret... :O aja, barnen var ju iaf mysiga trotts allt!!


Men, skippa barn å språk-snacket nu va! Let´s get to både dagens och gårdagens höjdpunkter! Japp, för det fanns en varje dag för ovanlighetens skull!
Så, vi börjar med gårdagen... jag jobbade, satt å lekte med barnen, pratade med Dimen, å vem kommer förbi då, om inte...? Snygg-väktar'n!! :D haha... men han gick med en kollega och kollade åt andra hållet, sen kollade han åt andra hållet å va upptagen varje gång han gick förbi (fast han gick förbi iaf =P) men tillslut, då stog han vid resturangen mittemot oss... tittade åt andra hållet, sen sa jag nåt till barnet... fast lite högre, så han reagerade och vände sig om, log och hälsade, sen stog han och tittade på oss istället... med värsta smilet! =D

Idag då... fan dagens höjdpunkt slår nog tillochmed snygg-väktar'n! Jag satt å busade med en unge... alltså busade... höll på å kröp runt å härjade, då kom två uniformsklädda poliser förbi, manliga. Dom var nästan förbi allting när den ena sa till sin kollega (det som alla människor äsger till sina polare, gubbar, kärringar, pojk -flickvänner eller liknande när dom går förbi) "Här kan jag lämna in dig" haha!! Då kolalde jag på dom och kunde inte låta bli att skratta, så sa jag "det får du gärna göra..." öhh... serriöst? hur fan kunde det annat än att misstolkas! Misstolkas till att jag ville ha in HONOM, grejen var ju POLISEN inte killen bakom uniformen i fråga! men aja, sak samma... ingen sa nåt! jag gick fram mot dom och då stannade dom och kom in i precis vid grindarna, dom frågade lite om det, vi förklarade att man kunde lämna in barnen å så... han bara "kan man lämna in sånna här också?", jag bara "det är ju framförallt barnen, men man får lämna in kollegor också om man vill"... haha!! Dom skrattade! Stog och pratade, så tyckte den ena att det var kul att leka... så då skulle vi helt plötsligt byta jobb för en dag -INTE MIG EMOT, ja, det fick han minsann höra!-! Sen snackade vi om nummer lapparna som vi sätter på barnens ryggar, med namn å nummer... när vi förklarat att föräldrarna får en lapp med samma nummer som barnet så vi ska ha extra koll... så sa dom "ja, så om dom är stökgi så ropar ni upp i högtalarna 'nr 78 är stökig här, kom och hämta'" haha... vi stog och snacka en massa och både ungar, såväl som jag OCH poliserna stog och skrattade... sen skulle dom gå, då sa den ena till sin kollega "ja, du får väll sätta en nummer lapp på mig så du kan hålla koll på mig" haha!! Seriöst... jag är allvarligt sjuk!! Jag måste fan vara det... om jag blir helt över exalterad av att prata med två poliser...! Jag var verkligen eld och lågor, nervös som en idiot och mina händer skakade som fan när dom gått... jag var sjukt skakis när jag stog och snackade emd dom, som en överkokt spagetti, för tusan!! Jisses... tror jag blivit ännu mer Polis-tokig sen jag insett att jag nog aldrig kommer hamna i dom kläderna iaf!! =S :@

  Bildkälla: Google.com

För att glömma polis besöket och jobbet då...!! Bruno Mars är fan min nya idol! helskotta vad han är bra, älskar honom!
Bruno Mars

Jag har fastnat för varenda låt på hans album! Det började med "Just the way you are", sen fortsatte det med "Grenade" och "The Lazy Song"... sen fick jag höra "Marry You" en hel lördag när jag jobbade, och då bestämde jag mig för att köpa albumet! Sagt å gjort... gillar varenda låt! Framförallt "Runaway Baby" har fastnat... här kommer poängen, LÅTTEXTEN! om jag säger saltmannen?... japp, där ska det ligga...! jisses! Jag tyckte mig höra att han sjöng

"Run, run, runaway, runaway baby.
Don't fall for my spell on you.
Get, get, getaway, getaway darling.
Cause everything you have is cool
You´re running up high but you end up alone,
as far as I know, I´m a Rolling Stone.
So you better run, run, runaway, runaway baby!"

Ja... så vad sjunger han??

Jo, det kan jag säga nu...

"Run run run away, run away baby
Before I put my spell on you
You better get get get away get away darling
'Cause everything you heard is true

Your poor little heart will end up alone
'Cause lord knows I'm a rolling stone
So you better run run run away run away baby"

Hur kan man bara höra så fel egentligen?? Det var ju samma med Grenade... jag trodde han sjöng "I´d through my head on a plane for you" öhhh... What? då lyssnade jag noggrannare och hörde "I´d through my head on a plate for you"... plate? vad fan ska det vara för mening med det? nej... han sjöng ju "I´d through my HAND on a BLADE for you".... jag säger ju det, jag hör illa som en kråka eller nåt!!

=P

Kram å Go'Natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar