söndag 31 juli 2011

Summerparty Askerusund

i helgen var det Summerparty på Borgmästrholmen i Askersund... Tydligen skulle det vara "Närkes största sommar festival".

Jag jobbade i fredags (14-18) sen åkte jag hem, syster var där med mina tjejer -å jag fick se min lilla plutt gå, hon är ju alldeles för liten... blev mys med dom, och grillat innan jag tog taxi (första gången som jag åkte taxi själv) till halsberg där andra syrran väntade på en förfest... vi åkte in till Askersund -svängde in där vi ALLTID åker till båten och blir stoppad av polisen för att man tydligen inte får åka där efter 22.00, skit piss å pannkaka!! Jag vart inte arg för att dom stoppade mig och gav mig böter, jag blev arg för att JAG riskerar min förbannade framtid som polis på att göra fel i trafiken, hur smidigt är det på en skala? Det var så livat i bilen så den trevliga polisen sa "du kanske vill komma ur bilen så kan vi prata i lite lugnare miljö?" så jag klev ur bilen och vi gick bort till hans bil, och stog utanför där och snacka... eller ja, han snacka och jag var för en gångs skull tyst, för jag stog bara och tittade på polisbilen och på alla grejer... och försökte koncentrera mig på att inte le... för vilken idiot står och ler när polisen skriver en böteslapp?? Men, jag var ju arg för att jag fick böter... men jag var ju glad för att jag fick stå och snacka med en polis, jag måste fan vara dum i huvudet, jag älskar poliser... blir tok glad av att se dom!! haha. Jag stog typ och funderade på vad jag skulle säga, ville ju säga någonting... men kom aldrig fram till nåt vettigt att säga till honom utan att idiot förklara mig själv, så jag höll tyst helt enkelt... han var iaf jätte trevlig.

Okej, vi kom vidare och parkera... sen gick jag å Ellie in på partyt resten av sällskapet försvann åt annat håll. Men det gjorde inget... vi såg bekanta ansikten direkt... så hängde med dom... när det var dags för hemgång så bestämdes det att vi skulle träffas för natt bad... så vi skjutsade bara hem folket i våran bil sen åkte vi och träffade killarna för ett dopp i plurret... sen när alla var blöta och frusna följde vi med en av dom hem och efterfestade i hans hus... Tack för en trevlig kväll Ellie, Oskar, Peter, Petter, Johan och Niklas, å lilla Lasse! haha ja, han hade en liten voffs som hette Lasse, så vi åkte å hämtade Teo så han också fick vara med.
Halv åtta kom vi hem till syrran, då var det läggdags...

 Oskar lånade Ellies glasögon när hon gick iväg...

kl 10 gick jag upp å hade missat bussen, mamma hämtade mig å skjutsade mig till jobbet... jobba 11-16.30. Tillbaka till syrran... vi gick ner å käka på pizzeian sen tog vi bussen in till Askersund för att gå på partyts andra dag... det var inte lika kul idag som igår... men ändå lite skoj. Vi fick skjuts hem utav en killes kompis. Haha, han fixa skjuts åt oss, han lånade ut sin munktröja till mig för att jag frös...!!

Jag i den varma goa lånade tröjan, & Marcus!

vi var hemma vid fyra inatt... kl 8 gick jag upp, klädde på mig och gick till bussen... men missa skiten iaf, så mamma och Myran fick hämta mig och skjutsa mig till jobbet... 

Vi hade två barn på hela dagen... men sen var vui hur flummiga som helst! sjukt!! =P

God Natt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar