söndag 10 juli 2011

Öhh, glömmde jag berätta om den nya kirurgen?? :O

Här om dagen så var jag ju faktiskt till handkirurgen... IGEN! Jag hade ringt å begärt att få träffa en annan, jag ville ha en annan läkares utlåtande med tanke på att den jag hade (som var bra.... men inte tillräckligt :P nej men till en början iaf, sen liksom gick våra viljor åt olika håll... :s) sa att värken i min arm efter operationen berodde på att det läkte, å att jag tyckte han sa emot sig själv. Jag höll inte med om att det var "läkningsprocess", inte när värken var PRECIS likadan, vid precis samma tillfällen (fast emellanåt värre) som INNAN operationen...!! Så, efter att ha träffat "min" läkare tre gånger efter operationen å inte kommit någon vart... så fick jag träffa en ny, han var super! Jag var där inne i fem minuter, OBS. FEM minuter, 5! Vi hann både snacka allvar, skämta å skratta, han hann att konstatera att han tror att jag antagligen har Lateral eller Medial Epikondylit (vet inte vilken som var vilken) - det som min första handkirurg trodde jag hade innan jag fick den här andra som kom fram till att mitt problem var nerven- han sa att jag antagligen har haft den här muskelfästs inflammationen omlott med nerv förflyttningen... =S Det tar lång tid att läka, men brukar (BRUKAR??) oftast läka helt, tillslut! Han han med att bestämma att vi skulle göra en ny neurologisk undersökning... meaning, elstötar i armen igen! =P

Så på FEM hela minuter hann vi komma fram till allt det... plus att vi hann med att skratta också, jag har nog aldrig kunnat skratta så med en läkare förut -förutom sjukgymnasten, men han är inte läkare på samma sätt jue-!! Det kändes skönt faktiskt, plus att jag kommer någon vart nu iaf! =D Så eftersom vi är back in epikondylit-fältet igen så har jag börjat använda min handleds stödskena igen... so far, so good!



Moster kom hem kl 5 inatt, då vaknade jag... efter att ha varit vaken typ varannan timme (trotts att barnen sov HELA tiden), Madde vaknade halv sju så då gav jag henne mat, sen låg hon hos mig i sängen för hon ville inte somna om... efter att vi ätit frukost och kollat lite på TV och så så körde dom in mig till Marieberg... Time to work!! Vi hade massa barn idag igen =D Kul... Norskar? Såklart, övervägande, igen! haha :P
Nu har jag lärt mig en mening till... haha!!

Myris ska vara kvar hos oss till på tisdag, kom i fredags!! =D Nu skickar vi en krya-på-dig-hälsning till hennes mamma innan vi (läs: Jag, för Myran sover redan för längesen) går å lägger oss! Krya-På-Dig- KRAM från Mig å Myran... å dom andra här hemma!! =D

Go'Natt
Kram /M

1 kommentar: