lördag 17 december 2011

ny dator... redan känd på Expert!

Igår var jag barnvakt direkt efter jobbet... körde M till ridskolan, sen skjutsade vi E till ett pyjamasparty direkt efter, sen så åt jag å M tacos å myste tills föräldrarna kom hem med alla grejer som dom handlat å E som dom hämtat på vägen hem. Sen åkte jag direkt därifrån för å bowla med päronen!!

Hur som helst, idag åkte vi till IKEA å Marieberg Galleria för å kolla lite... sen bestämmde jag mig för å köpa en ny dator, idag! Så jag å pappa gick å kolla i typ alla elektronik affärer vi kunde komma på... och vart hamnade vi ändå i slutändan? Jo, på EXPERT, såklart!
Mitt favorit Expert (inne på Marieberg) har ju kursat, men det ligger en butik precis utanför, där jag tidigare i veckan var å lämnade in min kamera för å sen hämta den dagen efter... så, det här var tredje gången jag var där inne! Förståeligt så kände han jag pratade med båda gångerna igen mig å sa "har du kameran varm nu?". När vi börja kolla på datorerna kom en annan kille fram (en som jag inte ens sett tidigare) å sa "funkar kameran bättre nu?, du får inte frysa den sådär" :O what... seriöst? vad är jag nu... känd som "idioten som kylde ner sin kamera" hos dom nu!! Haha... galet!

Hur som helst så blev det en ny dator...!! :D Tömde den gamla på bilder å sånt, fy faaan vilken tid det tog, men, jag ahde ju en typ 34, 40, 50 mappar med bilder, å raderade en mapp som hade 5000 bilder i, och då lovar jag att det var väll en näst intill lika många i hälften av dom andra mapparna också!! Jag å Kameror!! Jag säger då det! :p


Förresten, vi har ruckat totalt på traditionerna i år... plockar alltid upp å klär julgranen dagen innan julafton, men nu helt plötsligt fick familjen för sig att det skulle ske idag... julen kom en vecka för tidigt i det här huset!!

Kram å Godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar