söndag 4 december 2011

hektisk vecka!

Måndag åkte jag direkt till Fotokursen efter jobbet, sen efter kursen hämtade jag lillebror hos en kompis, å sen syrran i huset och skjutsade hem henne... så då var jag inte hemma förens runt 23-23.30.

Tisdag jobbade jag till 17 hos ena familjen, sen direkt till nästa familj å hämta grabbarna på dagis, slutade 22.30, så var inte hemma förns 23-23.30 då heller.

Onsdag åkte jag direkt till syrran efter jobbet, vi hjälpte henne flytta, köra grejer å bära. När jag sen kom hem nån gång runt 20 tror jag det var, så började jag plocka i mitt rum, för det hade jag bestämt att jag skulle göra... Så jag får ordning nån gång... När jag efter en stund kollade på klockan så var hon helt plötsligt 00.30... va faan!

Torsdag jobbade jag 09.00-15.30 hos ena familjen, sen bara iväg å käka en snabbis sen vidare till nästa där jag jobbade 17-22.30... så då var jag inte heller hemma förns runt 23-23.30 på kvällen igen.

Fredag... ÄNTLIGEN slutar jag tidigt! -tänkte jag! Slutade runt 14-15, men hade lovat att köra syrran till bussen, så åkte hem till henne å vänta. Vid 17 körde jag henne till bussen på jobbet. Sen tog jag med mig Teo hem, där ännu en vovve väntade, lilla Nova! Ja, så då var det hundvaktar dags. När alla betongarbetare kom hem från julbordet kom han å hämtade Nova, sen kunde jag gå och lägga mig runt elva nån gång, igen, eftersom Teo skulle sova över.

 Teo sov å värmde sig under filten

Medans...

Nova tyckte att vi skulle dela med oss utav chipsen...

Lördag, upp tidigt! Åkte till syrran å körde henne å hennes grejer. Båda systrarna å mamma skulle stå på loppis... När jag skjutsat dit henne å vi packat ur grejerna ur bilen, packade jag in en lillebror och två systerdöttrar i bilen, för vi skulle ha en dag tillsammans! Den blev dock inte som planerad för vi vart tvungna att ha en Teo med oss -en Teo som vi inte hade några problem med för dens skull, men som vi bara inte räknat med i våra planer!-. Vi lekte hemma, massor! Var lite busiga och åt godis å julmust FÖRE maten :O ;) haha!! Sen fick vi åka massor med bil och trassla för att tillslut kunna lämna vovfsen på jobbet, så kunde vi tillslut komma in till Marieberg... vi som hade tänkt hinna vara där till iaf tolv så barnen slapp bli alltför hungriga... kom inte in förns klockan ett, då var vi tvungna att gå å spela åt päronen först! till råga på allt stressande redan, så var det knökar fullt på Marieberg... varför? Jo, för tydligen så var Bygglovs Willy och Bygglovs Matte där, hade jag ingen aning om att dom skulle vara!! aa, tillslut kunde vi äta på McDonalds! Sen gick vi ut till bilen å lämnade vagnen för å slippa trassla med den bland allt folk... Så gick vi fram å pratade med Bygglovs-kändisarna en snabbis, fick autograf å bild.

 Både jag å Matte sa nåt till Emil precis när han tog bilden... lite misslyckat, menmen!

Innan vi gick in i leksaksaffären och kollade lite... Sen blev det glass, men det var så fullt så vi hitta inga sittplatser någonstans, så då tänkte vi vara smarta att springa ut å sätta oss i bilen å äta... not a good idea! 1. Det spöregnade ute!! :S. 2. Vi hitta inte biljäveln!! (jag ger definitivt dagens ris till stora smock fulla parkeringar... jag springer alltid runt i en kvart å letar efter min bil på Mariebergs parkeringen, den står ju liksom aldrig kvar där jag ställer den, den har en förmåga att flytta sig! :p). Men, tillslut kom vi till bilen, dyngsura satte vi oss i den och käkade glassarna innan vi skjutsade hem Emil å åkte hem. Tjejernas mamma var redan hemma. Jag såg till dom små medans deras pappa skjutsade in deras mamma till julbordet, och köpte med McDonalds åt oss... haha!!!
Sen kollade vi på Barbie-film å åt mat å fikade. När tjejerna lagt sig så hade jag å svågern typ "The Walking Dead"-maraton! haha. Vi kollade flera avsnitt innan kvällen vart för sen... så fort han gått å lagt sig å jag vart själv uppe så somnade jag med. Vaknade efter ca. 30 minuter, då åkte jag iväg å hämtade syrran. Jag sov över hos dom för å slippa åka hem ensam klockan tre på natten (kom ändå på att jag glömt husnycklarna hemma så det hade varit rätt misslyckat OM jag hade åkt hem mitt i natten!).

Söndag, ja idag ja, blev jag väckt tidigt utav tjejerna... vi åt frukost sen fick jag å Mandus åka å handla. Sen blev det pepparkaksbak, å bus... både med tjejerna och vovven...

 Gismo tyckte han var alldeles lagom stor att ligga på min rygg å tugga på leksaken


 Jag å Mandus har ju alltid vårat knasbus  om att vi ska vara i samma kläder... 
är det inte jackor så är det byxor... =p haha!!

(( Här är tillexempelt en bild....
...från sommaren förra året =p ))

innan vi åt mat, så åkte jag hem, gjorde ordning mig och så åkte vi till innebandyn... Gick inte så bra å spela idag, orkade inte springa, jag kände att jag inte var helt på topp. Efter vi spelat så åkte vi alla (familjen, å Novas husse) å käkade på pizzerian! När vi väl kom hem så satte jag mig bara på golvet i mitt rum, gjorde lite hål i papper som skulle, rensade papper... mer än så orkade jag inte! Känner nu att det kommer bli en skitdag imorgon... bara rinner i näsan å ögonen hela tiden, har sprängande huvudvärk... men har fan inte tid att vara hemma från jobbet igen... aja, vi får se, hoppas på det bästa efter en good natts sömn (som jag hoppas det blir!).

Så, ja... idag var alltså första dagen på hela veckan som jag kom hem någorlunda tidigt!
Kram å God Natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar